وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / موزه بزرگ مصر

موزه بزرگ مصر

موزه بزرگ مصر (GEM) که موزه جیزه نیز نامیده می شود ، به عنوان بزرگترین موزه باستان شناسی جهان توصیف شده است. موزه بزرگ مصر در نزدیکی اهرام جیزه و خارج از شهر قاهره واقع شده است. این موزه که به تمدن مصر اختصاص دارد، شامل بیش از 100000 اشیاء از جمله مجسمه عظیم گرانیت صورتی 3200 ساله پادشاه رامسس دوم، اشیا خاص معبد توتانخامون و همچنین بسیاری از اشیایی که هرگز در معرض دید عموم قرار نگرفته اند، می باشد.

این موزه در حال ساخت می باشد و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 2020 افتتاح خواهد شد. موزه GEM در زمینی به مساحت 50 هکتار، با فاصله تقریباً دو کیلومتری از اهرام مصر واقع شده است و بخشی از طرح جامع جدید فلات جیزه است.

 

 

 

طراحی موزه بزرگ مصر نتیجه یک مسابقه بین المللی معماری می باشد که توسط وزارت فرهنگ  و هنر در تاریخ 7 ژانویه 2002 بنیان نهاده شد. این مسابقه تحت حمایت یونسکو و نظارت اتحادیه بین المللی معماران بود. شرکت پنگ از دوبلین ایرلند مقام اول این مسابقه را کسب کرد و برنده 250،000 دلار شد. مقام دوم نیز به شرکت کوپ هیملبلائو تعلق گرفت.

بازدید از مجموعه موزه، تجربه منحصر به فرد آموزشی-فرهنگی و لذت بخشی را در اختیار همه بازدید کنندگان خود قرار می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.gem.gov.eg

www.archello.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.