وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / زنوو TSR-S: هایپر خودرو ای با 1,177 اسب بخار و بال عقب متفاوت

زنوو TSR-S: هایپر خودرو ای با 1,177 اسب بخار و بال عقب متفاوت

گروه خودرو سازی زنوو، یک شرکت دانمارکی و تولیدکننده سوپرخودروهای خاص می باشد. این شرکت در جزیره ای به نام "Præstø" در دانمارک واقع شده است. اولین خودروی آزمایشی این کمپانی "Zenvo ST1" در آذر 1387 تکمیل و در سال 1388 آغاز به ساخت کرد. 15 دستگاه از مدل Zenvo ST1 تولید و به فروش رسید. در موتور شوی ژنو 2016، زنوو از مدلی با نام "Zenvo TS1" رونمایی کرد. این مدل دارای شاسی و بدنه ای مشابه به مدل نسل قبل است. پیشرانه و فضای داخلی به روز شده ی آن باعث شده که به عنوان یک مدل جدید شناخته شود و همچنین صلاحیت کلاس "GT" را بدست آورد. زنوو مدلی با نام "TSR" را در موتور شوی ژنو همراه مدل "ST1" معرفی کرد که نسخه مسابقه ای (قابل استفاده در پیست) این سری می باشد. این نسخه مسابقه ای نیز در قسمت هایی مانند بدنه و پیشرانه با مدل پایه دارای اشتراک هایی می باشد. دو سال بعد، زنوو در موتور شوی ژنو 2018 از خودرو ای مسابقه ای رونمایی کرد که ورژنی از مدل مسابقه ای "TSR" بود و مجوز استفاده در خیابان ها را داشت. این مدل "Zenvo TSR-S" نام دارد.

 

 

همانند همه ی هایپر خودرو ها زنوو TSR-S بال عقب بزرگی دارد با این تفاوت که این بال حرکتی همانند بال هواپیما داشته و دارای دو محرک هیدرولیک است که می توانند آن را تا 20 درجه در محور طولی خودرو (چپ و راست) حرکت بدهند. این موضوع سبب افزایش چسبندگی تایر و ثبات خودرو هنگام حرکت در پیچ ها می شود. خودرو TSR-S از موتور 8 سیلندر V شکل با حجم 5.9 لیتر با دو سوپر شارژر بهره می برد که در مدل های TS1 و TSR استفاده شده است. اما بر خلاف آن دو مدل، این نسخه به شما اجازه می دهد توان خروجی خودرو را به صورت دستی تنظیم کنید. در کمترین حالت (حالت مینیمم) این خودرو 700 اسب بخار تولید می کند. ولی اگر تنظیمات در بیشترین حالت خود قرار گیرد، این خودور می تواند قدرتی 1177 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. TSR-S در مدت 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر و در مدت 6.8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد و همچنین می تواند به حداکثر سرعت 324 کیلومتر بر ساعت دست یابد. به احتمال زیاد شما تعداد زیادی از این خودرو را در جاده ها نخواهید دید چرا که این کمپانی سالانه فقط پنج دستگاه اتومبیل با قیمتی حدود 1.6 میلیون دلار می سازد.

 


منابع:

Zenvoautomotive.com

Topgear.com

Motor1.com

Wikipedia.org

Topspeed.com

Caranddriver.com

Autocar.co.uk

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.