وبلاگ / دیدنی های ایران / باغ ارم، شیراز

باغ ارم، شیراز

 

باغ تاریخی ارم با یک عمارت قدیمی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و یکی از بهترین نمونه های باغ ایرانی در شیراز است. این باغ زیبای ایرانی در خیابان ارم شیراز، ایران واقع شده است که تعدادی از بهترین رستوران ها و کافه های این شهر نیز در این خیابان قرار دارند.

 

 

 

 

باغ ارم، به عنوان نماد باغهای ایرانی در سال 1391 به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت گردید. ساختمان آن را می توان با توجه به معماری ویژه، نقاشی، کاشی کاری، تراشه کاری با قلم، حکاکی روی سنگ و توری، شاهکار عصر قاجار در نظر گرفت.

 

 

 

 

این باغ همچنین یک باغ گیاه شناسی است که شامل گونه های مختلف گیاهان از سراسر جهان می باشد. در ماه فروردین بیش از 300 گونه رز، منظره ای چشم نواز و زیبا ایجاد می کنند و درختان سرو 200 ساله زیبا که با نام جهانی (سرو ناز) شناخته می شوند، موجب جذب بازدید کنندگان زیادی از سراسر دنیا می شوند. شاعر مشهور جهانی، "حافظ"  شیرازی در برخی از اشعار خود به این باغ اشاره کرده است.

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.irantravelingcenter.com

www.en.unesco.org

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.