وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / کونیگزگ جمرا; اولین مگا خودرو چهار نفره در دنیا

کونیگزگ جمرا; اولین مگا خودرو چهار نفره در دنیا

کونیگزگ (Koenigsegg) یک شرکت خودرو ساز سوئدی در زمینه خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت است و کارخانه آن در شهر انگلهولم سوئد قرار دارد. جمرا (Gemera) یک خودرو هیبریدی در کلاس جی تی با ظرفیت چهار نفر می باشد که توسط کونیگزگ تولید می شود. این خودرو در 13 اسفند 1398 در یک پخش آنلاین توسط Koenigsegg در نمایشگاه لغو شده ژنو رونمایی شد. به دلیل نبودن ستون در قسمت میانی (B)، داخل Gemera اساساً نیازی به حرکت دادن صندلی های جلو برای وارد و یا خارج شدن از صندلی های عقب نیست. جمرا دارای یک فرمان با صفحه گرافیکی تراز شده در مرکز آن می باشد. 

 

 

جمرا توان خروجی ترکیبی 1700 اسب بخار یا 1.27 مگاوات را تولید می کند. توان خروجی آن خودرو از سه موتور تامین می شود، یکی برای هر چرخ عقب با قدرت 500 اسب بخار و 1000 نیوتن متر و یک موتور الکتریکی در میل لنگ که 400 اسب بخار اضافی و 500 نیوتن متر تولید می کند و قدرت چرخ های جلو را تأمین کند. موتورهای این خودرو به صورت تکی 1400 اسب بخار و به صورت ترکیبی 1100 اسب بخار قدرت تولید می کنند. موتور 2 لیتری 3 سیلندر توین توربو و"Freevalve"  جمرا، با نام Tiny Friendly Giant (یا به اختصار TFG) 450 کیلووات یا 600 اسب بخار و 600 نیوتن متر گشتاور دیگر نیز اضافه می کند. در حالت هیبریدی این خودرو مسافت 950 کیلومتر را (590 مایل) طی می کند. این موتور می تواند از طریق سوخت زیستی E85 و بنزین کار کند و دارای سیستم اگزوز تیتانیوم ساخت شرکت Akrapovič است. فرمان پذیری چهار چرخ و "گشتاور بُرداری" همراه با فاصله محور 3000 میلی متری، راحتی بی سابقه و ثبات در خط مستقیم را در این خودرو ایجاد می کند. کونیگزگ ادعا می کند که جمرا صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 1.9 ثانیه طی خواهد کرد و به سرعتی بیش از 285 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. فقط 300 دستگاه از این ساخته می شود و انتظار می رود قیمت آن حدود 1.7 میلیون یورو باشد.

 


منابع:

Koenigsegg.com

Wikipedia.org

Topgear.com

Theverge.com

Cnbc.com

Automobilemag.com

Carbuzz.com

Motor1.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.