وبلاگ / طرح های معماری / برج کوآی کوآرتر، استرالیا

برج کوآی کوآرتر، استرالیا

دفتر معماری 3XN همراه با شرکای محلی BVN و Arup برج 200 متری و 49 طبقه ای "کوآی کوآرتر" را برای مکانی در نزدیکی تالار اپرای سیدنی طراحی کرده اند. این طرح دربرگیرنده 3/2 از ساختار بنای موجود در سایت است. طی یک اقدام بنیادی در جهت معماری پایدار، بخش اعظم ساختار موجود حفظ شده و چهار شَفت آسانسور جدید به هسته اصلی اضافه می شود. با توجه به تابش های خورشیدی و محدودیت های موجود در سایت، در این طرح تقریبا 45000 مترمربع ساختار جدید (عمدتا در ضلع شمالی بنا) اضافه شده است. این برج هم اکنون در حال ساخت است و تا سال 2022 پایان می یابد. 

 

 

 

 

 

 

این ساختمان به دو قسمت بلند مرتبه و یک پادیوم تقسیم شده است. پادیوم دربرگیرنده فضاهای با عملکرد عمومی و نیمه عمومی از جمله باغ های سبز، رستوران ها و خرده فروشی است. به لحاظ فضایی و برنامه ای، این فضا کاملا ساده در اطراف یک آتریوم بزرگ قرار گرفته است. شفافیت بصری فضاهای باز آتریوم، امکان دسترسی آسان را به فضاهای اطراف، دپارتمان ها و سایر همکاران فراهم می کند و بر میزان اشتراک گذاری دانش و تعاملات اجتماعی در هر قسمت از ساختمان تاثیر مثبت می گذارد. فضاهای رفاهی مشترک، مناظر خیره کننده ای را به صورت عمودی و افقی فراهم می کنند و علاوه بر تقویت روحیه همکاری و تعامل، نور روز را به عمق فضاهای کاری وارد می کنند.

 

 

 

 

 

به جای یک حجم بزرگ یا 49 طبقه مجزا، این طرح متشکل از پنج حجم می باشد که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و هر کدام از طریق یک آتریوم بزرگ به یکدیگر متصل می شوند. با بالا رفتن ساختمان، نمای شمالی به سمت شرق متمایل می شود. حاصل آن یک ساختمان چرخشی با کمترین توده جرمی و یک حجم بزرگتر برای طبقات پایینی همراه با پتانسیل حداکثری برای نما ها می باشد. چرخش برج سبب ایجاد مجموعه ای از تراس های بیرونی شده که مستقیما به دهلیز داخلی چند طبقه ای بنا متصل می شوند که شامل امکانات رفاهی برای ساکنین هر یک از بلوک ها است. چرخش حجم ها همچنین به ایجاد سایه بر روی نمای شمالی در مقابل آفتاب شدید بعد از ظهر کمک می کند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.3xn.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.