وبلاگ / طرح های معماری / برج ها و استادیوم لوسیل در قطر، طراحی شده توسط نورمن فاستر

برج ها و استادیوم لوسیل در قطر، طراحی شده توسط نورمن فاستر

دفتر معماری نورمن فاستر (Foster + Partners) تصاویری از یک پروژه برجسته در قطر به نام "Lusail Plaza"، که به عنوان کاتالیزوری برای منطقه جدید تجاری قطر پیش بینی شده، رونمایی کرده است. این مجموعه با مساحتی به بزرگی 1.1 میلیون متر مربع متشکل از چهار ساختمان بلند، که شامل ساختمان بانک ملی قطر، بانک مرکزی قطر و ساختمان مرکزی سرمایه گذاری قطر در کنار چندین سازمان جهانی دیگر از جمله Qatari Diar نیز می باشد. همچنین، این پروژه به دنبال ایجاد یک منطقه جدید در مرکز شهر است که با آب و هوا سازگار بوده و به یک مرکز حمل و نقل جدید مرتبط است. این پروژه بخشی از یک مَستر پلان بزرگتر می باشد که توسط دفتر معماری نورمن فاستر نیز طراحی شده است که ساخت آن پیش از شروع جام جهانی فوتبال 2022 قطر پایان خواهد یافت. این ورزشگاه با ظرفیت 80 هزار نفر بزرگترین استادیوم مورد استفاده در طول مسابقات خواهد بود. این استادیوم در 15 کیلومتری شمال دوحه واقع شده است که بخش اصلی شهر جدید و فوق العاده مدرن Lusail را تشکیل می دهد.
 

 

 

 

 

در انتهای بلوار بزرگی که استادیوم فوتبال جدید را به یک منطقه ساحلی متصل می کند دو برج 70 طبقه ای بلند قرار گرفته اند، این در حالی است که دو برج دیگر 50 طبقه هستند و همه به طور قرینه در اطراف یک میدان مرکزی قرار گرفته اند. این طرح تحت تأثیر آب و هوای آن منطقه طراحی شده است. دفتر نورمن فاستر برای کل این پروژه طراحی معماری زیست محیطی در کنار مهندسی سازه و MEP انجام داده است - یک رویکرد یکپارچه جهت تحویل قطعی یک پروژه پیچیده در یک برنامه زمانی سریع و سفارشی می باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.