وبلاگ / طرح و هنر / استودیو هنری روزگارد

استودیو هنری روزگارد

"دَن روزگارد" (متولد 1358) هنرمند و مبتکر هلندی می باشد. او سازنده ای خلاق با طراحی های اجتماعی است که به بررسی رابطه میان مردم، تکنولوژی و فضا می پردازد. دَن و تیم طراحان و مهندسین وی، مردم و تکنولوژی را در آثار هنری به یکدیگر پیوند می دهند و سبب بهبود زندگی روزمره در محیط های شهری، شکوفایی قوه تخیل و مقابله با بحران آب و هوا می شوند. هوای پاک، آب پاک، انرژی پاک و فضای پاک "ارزش های این گروه" تلقی می گردند و "نور" زبان آن ها در ارائه آثارشان محسوب می شود. 

 او استودیو روزگارد را در سال 2007 تاسیس کرد. کارهای مشهور بین المللی روزگارد شامل WATERLICHT نور آب (یک سیل مجازی که نشان دهنده قدرت آب است)، SMOG FREE PROJECT پروژه بدون دود (اولین و بزرگترین تصفیه کننده هوای فضای باز در جهان که دود و غبار را به جواهر تبدیل می کند)، SMART HIGHWAY بزرگراه هوشمند (جاده ای که در طول روز شارژ می شود و در شب می درخشد)، SPACE WASTE LAB آزمایشگاه ضایعات فضا (تصویرسازی و بازآفرینی ضایعات فضا) و اکنون اولین خورشید شهری در جهان (URBAN SUN) که فضاهای عمومی را از ویروس کرونا پاکسازی می کند. دَن روزگارد ایده های نظری و پروژه های خود را اغلب در طی سخنرانی هایی در سراسر جهان از جمله TED و NASA به اشتراک می گذارد. 

 

 

روزگارد موفق به کسب جوایز معتبر متعددی از جمله جایزه جهانی Shenzhen Global Design Award، جایزه طراحی روشنایی LIT Lighting Design Award 2019، جایزه جهانی World OMOSIROI Award درژاپن، جایزه معماری رسانه پکن Beijing Media Architecture Award، جایزه طراحی سال Dezeen Award، مدال نوآوری طراحی در لندن، جایزه INDEX Design Award، جایزه Platinum A'Design Award 2017، جایزه D&AD Awards 2017، جایزه بهترین هنرمند هلندی در سال 2016، جایزه فناوری جهانی و... شده است. 

 

 

آثار هنری برگزیده:

 

 رشد 



 نور آب 



 پِرِزنس (حضور) 



 مسیر ون گوگ 



 ویندوُگِل 



 گنبد نیلوفر آبی 



 خورشید شهری 



 پروژه بدون دود 



 آزمایشگاه ضایعات فضا 



منابع:

www.studioroosegaarde.net

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.