وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / ماشین پرنده AirCar

ماشین پرنده AirCar

خودروهای پرنده کانسپت جدیدی نیستند اما تعداد خیلی کمی از این خودروها موفق به انجام اولین پرواز یا حداقل آزمایش نمونه های اولیه خود در ملاء عام می شوند. کمپانی "کلاین ویژن" با موفقیت توانست اولین پرواز بین شهری خودروی AirCar را به پایان برساند. با تحقق بخش مهمی از توسعه کلیدی این خودرو، AirCar به فرم تولیدی خود نزدیک تر شده است. پرواز بین شهری توسط مخترع آن یعنی پروفسور استفان کلاین و شریکش آنتون زایاک در 28 ژوئن سال 2021 انجام شد. این پرواز 35 دقیقه ای از فرودگاه بین المللی نیترا تا براتیسلاوا در اسلواکی به طول انجامید و بدین صورت AirCar صد و چهل و دومین فرود خود را با موفقیت ثبت کرد. 

 

 

 

 

 

 

برخلاف سایر خودروهای پرنده ای که قبلا دیده بودیم، AirCar یک ماشین-هواپیمای دو حالته است که می تواند در کمتر از سه دقیقه از ماشین به هواپیما تبدیل شود. بال ها و دم آن قابل نصب و عقب نشینی هستند، بنابراین کاملا خودرو را از یک ماشین اسپرت چهار چرخ به یک هواپیمای تمام عیار تبدیل می کنند. 

 

 

 

 

 

 

دو نمونه اولیه از AirCar وجود دارد. نمونه اولیه شماره یک که از سوخت پمپی معمولی استفاده می کند، با موتور 160 اسب بخاری BMW پروانه ثابت تغذیه می شود و از یک چتر نجات بالستیک استفاده می کند. این هواپیما بیش از 40 ساعت پرواز آزمایشی را زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری انجام داده است. این نمونه تاکنون تا ارتفاع 2500 متری پرواز کرده و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر در ساعت رسیده است.  

نمونه شماره دو قدرتمندتر است. با داشتن موتور 300 اسب بخاری در دل خود، توانسته گواهینامه هواپیمایی EASA CS-23 را همراه با مجوز جاده ای M1 کسب نماید. این نمونه دارای پروانه ای با سرعت متغیر است و انتظار می رود سرعت حرکت آن 300 کیلومتر بر ساعت با برد 1000 کیلومتر باشد. 

 

 

 

 

 

 

AirCar از چندین واحد کاربردی تشکیل شده است. بدنه ایرودینامیکی آن فضای کافی را برای مسافران فراهم می کند و در عین حال به بهبود شرایط بالابری در طول پرواز کمک می کند. از جمله فن آوری های پیشرفته آن می توان به بال های جمع شونده، سطوح تاشوی دم، سیستم استقرار چتر نجات و... اشاره کرد. کانسپت بدنه بالابر شامل توسعه هایی در آینده برای فضای داخلی وسیع و برای انواع مدل ها شامل نسخه های سه و چهار نفره، دو موتوره و دو حالته (زمینی و هوایی) می شود. 

 

 

 


منابع:

www.motor1.com

www.klein-vision.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.