وبلاگ / طرح های معماری / احیا و بازسازی حمام تاریخی کنوبن، نروژ

احیا و بازسازی حمام تاریخی کنوبن، نروژ

"حمام تاریخی کنوبن" در اصل توسط Ketil Ugland در سال 1937 طراحی و ساخته شد و توسط باشگاه شنای آرندال برای برگزاری مسابقات شیرجه، آموزش شنا و سایر فعالیت های آبی مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1947، حمام بندر بسته شد و بار دیگر در دهه 1960 به عنوان کلوپ جاز مجددا مورد استفاده قرار گرفت. "حمام کنوبِن" یکی از بارزترین نمونه های معماری عملگرا در نروژ و نمونه ای کوچک و در عین حال برازنده از روح مدرنیستی می باشد. 

 

 

 

در سال 2018، دفتر معماری Snøhetta مسئول احیا و بازسازی این مجموعه شد. ایده اولیه این بود که حمام بندر به شکوه اولیه خود بازگردد اما مشخص شد که به نوسازی اساسی نیاز دارد تا به مکانی چند منظوره برای کاربری هایی بیش از صرفا فعالیت های آبی تبدیل شود. بنابراین، بخش جدید کنوبن به شکل ساختاری بر روی شمع های هسته فولادی بنا می گردد تا وسعت و پتانسیل های آن را افزایش دهد. 

 

 

طرح پیشنهادی Snøhetta تلاش می کند ارج و قرب مکان فعلی را حفظ کند. به همین دلیل فرم ساختار جدید برگرفته از مناظر طبیعی ساحل جنوب شرقی نروژ و سنگ های شکل گرفته در آخرین عصر یخبندان می باشد. ساختار جدید بر روی شمع های هسته فولادی قرار می گیرد و در لایه های افقی شبیه به خطوط توپوگرافی نقشه ساخته می شود. به منظور مقاومت در برابر شرایط ساحلی و ایجاد ظاهری یکپارچه، این مجموعه تا حد زیادی از بتن ساخته خواهد شد.

 

 

 

این مرکز که انتظار می رود تا سال 2024 تکمیل گردد، یک استیج روباز در کنار یک سالن آمفی تئاتر حجاری شده خواهد داشت تا فضاهای لازم برای انواع اجراها را داشته باشد. علاوه بر این کنوبن فضاهایی نیز در داخل هم برای رستوران و هم برگزاری کنسرت هایی صمیمی تر در خود جای خواهد داد. 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.