وبلاگ / طرح های معماری / شهر آینه‌ای با عرض 200 متر، عربستان سعودی

شهر آینه‌ای با عرض 200 متر، عربستان سعودی

پروژه The Line (خط) که سال گذشته از طرح آن رونمایی شد، یک ابرساختار خطی عظیم با نمای آینه ای است که برای امتداد 170 کیلومتری در سراسر صحرای عربستان سعودی برنامه ریزی شده است. ارتفاع این کلان سازه 500 متر اما عرض آن تنها 200 متر خواهد بود. این مجموعه از دو سازه دیوار مانند تشکیل شده است که یک ناحیه باز بین آنها محصور خواهد شد. این جفت سازه با ارتفاع 500 متر به دوازدهمین ساختمان مرتفع جهان و همچنین طولانی ترین ساختمان جهان تبدیل خواهند شد. "شهر لاین" شامل مناطق مسکونی، خرده فروشی، تفریحی و همچنین مدارس و پارک ها خواهد بود.

 

 

 

 

 

پروژه "لاین" نهایتاً 9 میلیون نفر را در خود جای می دهد و روی زمینی به وسعت فقط 34 کیلومتر مربع ساخته خواهد شد. این به معنای کاهش ردپای زیرساختی است و تمام عملکردهایی که قبلا در شهرهای سنتی و معمول دیده نشده، در این شهر ایجاد می‌شود. آب و هوای ایده آل در تمام طول سال تضمین می‌کند که ساکنان می توانند از طبیعت اطراف لذت ببرند. همچنین ساکنان تنها پنج دقیقه پیاده تا دسترسی به همه امکانات فاصله دارند و علاوه بر آن قطار سریع السیر نیز طی مدت20 دقیقه از ابتدا تا انتهای شهر را می‌پیماید.

 

 

 

 

این پروژه بخش مهمی از پروژه Neom را تشکیل خواهد داد؛ منطقه ای با انرژی تجدیدپذیر که در حال توسعه در سراسر عربستان سعودی، اردن و مصر است. در این منطقه هیچ جاده، اتومبیل یا گازهای گلخانه ای وجود نداره و 100٪ منابع آن از انرژی های تجدید پذیر تامین می‌شود و 95٪ از زمین نیز برای طبیعت حفظ می شود.

 

 

 


منابع:

www.neom.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.