وبلاگ / طرح های معماری / حلقه‌ای غول‌آسا پیرامون برج خلیفه (دانتاون سرکل)

حلقه‌ای غول‌آسا پیرامون برج خلیفه (دانتاون سرکل)

پروژه "دانتان سرکل" (دایره مرکز شهر) به عنوان پاسخی به معضل چگونگی ساخت و ساز متراکم همراه با حفظ قابلیت زندگی شکل گرفت تا یک شهر عمودی پایدار و خودکفا ایجاد کند. "دانتان سرکل" با محیطی 3000 متری به عنوان یک کلان شهر پیوسته عمل می کند که انعطاف پذیر و آینده نگر است. کانسپت پروژه یک شهر عمودی حلقه‌‌ای به ارتفاع 550 متر است که برج خلیفه عظیم را احاطه کرده است.

 

 

 

 

 

 

این کلان شهر حلقه‌ای منسجم بر روی چهار ستون عمودی قرار گرفته و بر فراز خط افق شهر معلق خواهد بود. این مجموعه چند منظوره از دو حلقه زنده و سبز تشکیل شده است که توسط یک کمربند معلق سرسبز به نام - Skypark - به هم متصل شده اند. این ساختار متشکل از پنج طبقه است که به واحدهای کوچکتر تقسیم می شود تا طیف وسیعی از برنامه های مسکونی، عمومی، تجاری و فرهنگی را دربرگیرد.

 

 

 

 

اسکای پارک Skypark که ستون فقرات مرکزی داون تاون را تشکیل می‌دهد، هوای تمیز و تازه، نور طبیعی فراوان و مناظر پانورامای زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد. همچنین مجموعه‌ای از کاربری‌های مختلف از جمله دفاتر، مراکز تحقیقاتی، فضاهای فرهنگی، و یک اکوسیستم شهری و سبز سه بعدی در آن تعبیه شده که به عنوان "ریه" حلقه عمل می کند. داخل این کمربند سبز، آب و هوای متنوع و زیستگاه های طبیعی، از جمله دره ها، تپه های شنی، مرداب ها، آبشارها، غارهای دیجیتال و پوشش گیاهی استوایی را دربرمی‌گیرد.

 

 

 

 

معماران همچنین از یک سیستم حمل و نقل ریلی آینده نگر استفاده می کنند که شامل ناوگانی از کابین‌های های معلق است که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. این کابین ها با حمل مسافران از یک گره به گره دیگر در امتداد محیط بیرونی پایین ترین ردیف حلقه، از ارتفاع سر به فلک کشیده 500 متری، نمایی 360 از کل شهر را به تصویر می کشند.

 

 

 

 

 


منابع:

www.worldbuildingsdirectory.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.