وبلاگ / طرح های معماری / برج سلین، اثری از نورمن فاستر در نیویورک

برج سلین، اثری از نورمن فاستر در نیویورک

نورمن فاستر برج مسکونی مجلل Selene را در میدتاون منهتن طراحی کرده است؛ محله ای که به عنوان کانون زندگی لوکس در نیویورک شناخته می‌شود. طرح این برج در اصل ادای احترامی به دو ساختمان همسایه یعنی - خانه 21 طبقه Lever House اثری از SOM (سال 1952) و ساختمان 38 طبقه میس ون دروهه به نام Seagram (سال 1958) - به عنوان نماد مدرنیستی قرن بیستم می‌باشد. در داخل برج، آپارتمان ها از یک خوابه تا پنت هاوس دوبلکس تمام طبقه متغیر هستند. آپارتمان‌ها سقف‌هایی بلند با ارتفاع 5/3 متر و دیوارهای شیشه‌ای تمام قد دارند تا فضاهای داخلی کاملا در نور طبیعی خورشید غرق شوند! این برج مسکونی 61 طبقه‌ دارد و نمای آن متشکل از شیشه‌های مواج با رنگ سفید خالص است.

 

 

 

 

 

 

این برج مجموعا 94 واحد مسکونی دارد. آپارتمان‌های برج در دو سبک متمایز طراحی شده‌اند. دسته اول «آپارتمان‌های Loft» هستند که از سبک خانه‌های صنعتی مرکز شهر نیویورک با فضاها و تزئینات گالری‌های هنری الهام گرفته شده‌اند. این آپارتمان‌ها در طبقات پایین‌تر برج قرار دارند؛ پلان واحدها بزرگ‌تر است و چشم‌انداز پنجره‌ها نمایشگر جنب و جوش و زندگی خیابانی نیویورک هستند. آپارتمان‌های Loft دارای دیوارهای بتنی معماری، کف‌پوش‌های بتنی مرغوب صیقلی شده با الماس، و سقف‌های بتنی آجدار هستند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع دوم «تاور آپارتمان‌ها» هستند که در طبقات فوقانی با چشم اندازی عالی از شهر با سقف های بلند قرار دارند. این آپارتمان ها از پالت متریال سنتی تری استفاده می کنند که شامل کفپوش بلوط سفید تخته ای بزرگ، کابینت بلوط قدیمی و مرمر سفید کارارا برای پیرامون آشپزخانه است. امکانات مشترک برای ساکنان در طبقات سوم و چهارم قرار دارد؛ از جمله یک مرکز سلامت کامل با استخر 18 متری، اتاق‌های تناسب اندام، استودیوهای یوگا و باله، اتاق‌های بخار و سونا، کتابخانه و اتاق چندرسانه‌ای.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.