وبلاگ / طرح های معماری / فرودگاهی به شکل پَر معلق در باد

فرودگاهی به شکل پَر معلق در باد

"پر شناور در نسیم" کانسپت بصری ترمینال فرودگاهی بود که استودیو MAD در شهر چانگچون چین طراحی کرده است. پس از تکمیل و بهره‌برداری، مساحت ساختمان آن 270000 متر مربع خواهد بود و سالانه 22 میلیون مسافر را در خود جای خواهد داد. با این حال علیرغم اندازه آن، MAD فرم پر مانند خود را برای ایجاد فضای داخلی سبک و مطبوع با هدف ایجاد حس مقیاس انسانی در ساختمان طراحی کرده است.

 

 

 

 

 

 

این طرح با داشتن 54 دروازه هواپیما، برنده مسابقه طراحی شده بود. شکل متمایز آن به سه ساختار راهرو مانند تقسیم می شود که به ترمینال 1 و ترمینال 2 موجود در فرودگاه متصل می شوند. در داخل، بازدیدکنندگان از طریق یک سالن بزرگ در طبقه همکف به دیگر مراکز حمل و نقل از جمله ایستگاه مترو Longjia و شبکه‌های جاده های اطراف دسترسی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

طراحی ترمینال فرودگاه هم از نظر داخلی و هم از نظر خارجی دارای نمادهایی از طبیعت از جمله درختان و آب نماها می‌باشد. به گفته MAD، این نشان دهنده شهرت چانگچون به عنوان یک باغ شهر است و تلاشی برای تبدیل این ساختمان به یک "فرودگاه باغ" است. با وجود نورگیرهایی در سقفِ پر مانند آن، ورود نور طبیعی در سراسر فرودگاه به حداکثر می رسد و همچنین نور لازم برای باغ های داخلی را فراهم می کند.

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.