وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع مسکونی Interlace، سنگاپور

مجتمع مسکونی Interlace، سنگاپور

پروژه Interlace (به معنای در هم آمیخته)،برنده جایزه جشنواره معماری جهان سال 2015،  یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین پروژه های مسکونی در سنگاپور، توسط Ole Scheeren یکی از اعضای دفتر معماری متروپولیتن (OMA) ، طراحی شده است.

 

 

 

nterlace در یک سایت هشت هکتاری در حاشیه های جنوبی سبز شهر قرار گرفته است، که کمربند سبز 9 کیلومتری پارک ها و امکانات تفریحی را کامل می کند. این مجموعه 170000 مترمربعی 1040 واحد آپارتمانی با اندازه های متفاوت با فضاهای بیرونی وسیع ، فضاسازی زیبا، با مناظر چشم گیر پارک ها، شهر و دریا را عرضه می کند.

 

 

31 بلوک آپارتمانی که هر کدام 6 طبقه و طول های متفاوتی دارند، با الگوی کندوی عسل، اطراف حیاط مرکزی های 6 ضلعی سازماندهی شده اند.

 

 

 

این پروژه شامل استخر شنا 50 متری، استخر تفریحی، جکوزی، محوطه حیاط مرکزی، ایستگاه تندرستی، باشگاه ورزشی، فضای بازی کودکان، ناحیه باغبانی، برکه ی لوتوس، زمین تنیس، پاولیون های جشن می باشد.

 

 

ظرفیت و تعداد مسیرها ونحوه گردش پیاده روها ، پاسخگوی جمعیت ساکن اطراف هر حیاط مرکزی و بخش مسکونی می باشد. راه ارتباطی  پیوسته ای  که اطراف سایت را احاطه کرده است یک مسیر دومیدانی یک کیلومتری را ایجاد می کند و همچنین حیاط مرکزی ها را به فعالیت های در جریان اطراف سایت متصل می سازد.

 

 

از تجزیه و تحلیل های محیطی نسبت به خورشید، باد و شرایط میکرواقلیمی و استراتژی های کم مصرف انرژی، می توان دریافت که ابعاد پایداری با دقت در پروژه لحاظ شده است.

 

 

 

ساخت این پروژه در سال 2007 آغاز شده و در سال 2014 نیز خاتمه یافته است.


منابع:

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.dezeen.com

oma.eu

www.worldarchitecturefestival.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.