وبلاگ / طرح های معماری / موزه بین‌المللی باروک، مکزیک

موزه بین‌المللی باروک، مکزیک

موزه هنر و فرهنگ باروک با دیوارهای سفید بتنی پیچ خورده و حیاطی پر از آب، توسط تویو ایتو (معمار ژاپنی) در مکزیک طراحی شده است. دفتر معماری Toyo Ito & Associates موزه بین المللی باروک (MIB) را برای زمینی به مساحت پنج هکتار در حاشیه پارکی در نزدیکی شهر پوئبلا طراحی کردند. این مکان میزبان نمونه هایی از هنر دوره باروک از نقاشی، مجسمه سازی و مد گرفته تا معماری، موسیقی، تئاتر، ادبیات و غذا می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

این ساختمان با حداکثر ارتفاع 19.52 متر دارای دو طبقه روی زمین است. دیوارها متشکل از قطعات بزرگ بتن سفید با پوشش بوته ای شکل هستند و در عین حال یک حوض هلالی شکل به دور ساختمان می گردد تا ارتباط بصری با پارک ایجاد کند. تراس‌ها مشرف به فضای سبز مجاور هستند و گالری‌ها در اطراف یک حیاط مرکزی قرار گرفته‌اند که در دل آن حوضچه ای با عمق بسیار کم همراه با فواره آب قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

در داخل، طبقات و یک نیم طبقه با مساحت ترکیبی بیش از 18000 متر مربع وجود دارد. با ورود به ساختمان به سالن اصلی می‌رسید که از آنجا می‌توانید بلافاصله به محوطه‌های نمایشگاهی موزه، سالن نمایش و همچنین طبقه فوقانی دسترسی داشته باشید. این فضا به سالن نمایشگاه راه دارد که از آنجا می توانید به نمایشگاه های دائمی و موقت دسترسی داشته باشید. نمایشگاه‌های دائمی و موقت عمدتاً در طبقه همکف و در اطراف حیاط مرکزی، در کنار یک سالن 300 نفره، یک باجه فروش بلیط، رخت‌کن، مرکز اطلاعات و فروشگاه موزه قرار دارند.

 

 

 

 

 

مجموعه دائمی موزه در هشت سالن نمایشگاهی با مضمون تأثیر باروک بر رشته‌های فرهنگی فیدرنت برپا هستند. نمایشگاه های موقت در مجموعه ای از سه اتاق قرار دارند که می توانند به طور جداگانه استفاده شوند یا در یک سالن ادغام شوند. طبقه اول همچنین دربرگیرنده دفاتر، اتاق‌های تحقیقاتی و آموزشی است که بازدیدکنندگان می‌توانند روند مرمت آثار هنری باروک را تماشا کنند یا به اسناد اصلی کتابخانه مراجعه کنند. همچنین سالن بین‌المللی باروک برای بازدید کارشناسان و یک رستوران و تراس دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهایی به سبک باروک را امتحان کنند.

 

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.