وبلاگ / طرح های معماری / اِیرساید؛ پایدارترین ساختمان در هنگ کنگ

اِیرساید؛ پایدارترین ساختمان در هنگ کنگ

طرح این مجتمع در سال 2020 منتشر شد و امسال ساخت این ساختمان برجسته با کاربری مختط و دارای گواهینامه پلاتین LEED تکمیل شد. "مجتمع ایرساید" با داشتن میدان‌های بیرونی و مناظر روی پشت‌بام مناسب برای کشت شهری، رستوران‌ها، رویدادها و تفریحات، فضاها و باغ‌های عمومی سخاوتمندانه‌ای را درهم می بافد. با چشم اندازی از بندر ویکتوریا و رودخانه کای تاک، این پروژه 177670 متر مربعی یک برج 213 متری را با برج دوم و پایه آن در یک ساختار پیوسته ادغام می کند. این مجتمع به طور رسمی در سپتامبر 2023 افتتاح شد.

 

 

 

 

 

با چشم اندازی از بندر ویکتوریا و رودخانه کای تاک، این پروژه 177670 متر مربعی، یک برج 213 متری را با برج دوم و پایه آن در یک فرم بهم پیوسته ادغام می کند. فرم ساختمان شامل پنج حجم متصل بهم است که به تدریج از رودخانه کای تاک بالا می روند و به برج 213 متری در سطح زمین حضوری دعوت کننده می بخشند. فرم‌های مجسمه‌سازی شده ساختمان مجموعه‌ای از فضاهای شهری در سطح زمین در مقیاس انسانی و باغ‌های روی پشت‌بام را با چشم‌اندازی عالی از بندر ویکتوریا و کای تاک شکل می‌دهند.

 

 

 

 

 

در قلب ساختمان، یک آتریوم خرده فروشی چند طبقه به مساحت 60000 متر مربع قرار دارد که سرشار از نور طبیعی است و یک مجمع بزرگ و فضای اجتماعی ایجاد می کند. بر فراز باغ مرتفع ساختمان، برجی با 110000 متر مربع فضای اداری درجه A قرار دارد. این ساختمان همراه با امکانات فرهنگی و تفریحی در حال ساخت، به یک مرکز و نقطه عطف عمومی برای منطقه تبدیل خواهد شد و به جذب استارتاپ ها، شرکت های خلاق و کسب و کارهای مستقر کمک می کند.

 

 

 

 

 

مجتمع اِیرساید با بالاترین استانداردهای پایداری طراحی شده و اولین ساختمان خصوصی در هنگ کنگ است که پنج مورد از بالاترین گواهینامه های ساختمان سبز را دریافت کرده است. سطوح سقف و سکو میزبان بیش از 1350 متر مربع مزارع فتوولتائیک (PV) با پانل‌های PV قابل راه رفتن است که بزرگترین مزرعه PV در بین ساختمان‌های تجاری هنگ کنگ محسوب می شود. سایر جنبه‌های معماری پایدار بنا شامل سیستم‌های تفکیک و ذخیره‌سازی خودکار زباله، گردش‌های طراحی که تهویه طبیعی و روشنایی روز را ارتقا می‌دهند، حفاظت از تشعشعات خورشیدی، و برداشت آب باران می‌باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.