وبلاگ / طرح های معماری / تالار اپرا رویال درعیه، عربستان سعودی

تالار اپرا رویال درعیه، عربستان سعودی

دفتر معماری Snøhetta از طرح خود برای یک تالار اپرای جدید رونمایی کرده است که قرار است در منطقه تاریخی درعیه در عربستان ساخته شود. این طرح در تلاش است تا میراث فرهنگی محلی و سنت‌های سبک نجدی عربستان را با الزامات معاصر یک مکان بین‌المللی موسیقی و هنرهای نمایشی ترکیب کند. تالار اپرای رویال درعیه که قرار است در سال 2028 افتتاح شود، طرح جامع تری را برای توسعه مجدد منطقه درعیه در حومه ریاض با هدف تبدیل آن به یک مقصد فرهنگی ارائه می دهد.

 

 

 

سبک بومی معماری نجدی از سازه های خشتی گلی بهره می برد. به طور مشابه، پروژه تالار اپرا به عنوان مجموعه ای از ساختمان ها سازماندهی شده است که از طریق گذرگاه های روباز، همه عملکردها بهم متصل می شوند. بافت ها و الگوهای هندسی مکان فرهنگی جدید نیز نشانه هایی از هویت فرهنگی نجدی دارد.

 

 

 

این ساختمان با مساحت 46000 متر مربع برای اقامت حدود 3500 نفر در چهار بخش خود طراحی شده است. اصلی ترین آن یک تئاتر اپرا با 2000 صندلی است که برای اجراهایی در مقیاس بزرگ طراحی شده است. سایر فضاهای نمایشی شامل یک تئاتر 450 نفره تطبیق‌پذیر و یک تئاتر چند منظوره با ظرفیت 450 نفر برای رویدادها و تمرین‌های کوچکتر است. اجرای نمایش در فضای باز نیز می تواند در آمفی تئاتر 450 نفره روی پشت بام سایه دار برگزار شود. فضاهای خدماتی در سراسر سایت توزیع شده است؛ از جمله کافه ها، فضاهای خرده فروشی، و غرفه خدمات بازدیدکنندگان.

 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.