وبلاگ / طرح های معماری / موزه مهاجرت فِنیکس، هلند

موزه مهاجرت فِنیکس، هلند

موزه مهاجرت FENIX که توسط دفتر معماری MAD طراحی شده، قرار است در سال 2025 در بندر شهر روتردام افتتاح شود. هدف از ساخت این بنا نمایش و برجسته کردن داستان های مهاجرت جهانی از زبان هنر، معماری، عکاسی و تاریخ است. این پروژه شامل بازسازی ساختمان 16000 متر مربعی موجود است که زمانی بزرگترین انبار در جهان بود و به عنوان مرکز ذخیره سازی و حمل و نقل برای خط هلند-آمریکا (خط باربری و مسافربری هلندی) کار می کرد. این بنا سفر میلیون ها مهاجر را در قرن 19 و 20 تسهیل کرد.

 

 

 

 

موزه جدید قصد دارد به کاوش درباره داستان مهاجرت انسان‌ها ادامه دهد. به این ترتیب، طبقه همکف با سه پروژه کلیدی اشغال خواهد شد: پروژه اول؛ "Maze" یک اینستالیشن به یاد ماندنی که از 2000 چمدان اهدایی ساخته شده است. پروژه دوم؛ اینستالیشن عکاسی «خانواده مهاجران» متشکل از تصاویر مستند و پرتره‌هایی که به موضوعات حرکت انسان، عشق خانواده، خطر سفر و خداحافظی می‌پردازند. پروژه سوم؛ یک فضای انعطاف پذیر وسیع به مساحت 2275 متر مربع با هدف تشویق به ایجاد رویکرد جدید در نقش حفاظتگری موزه.

 

 

 

 

 

ساختار مجسمه‌ای شکل بنا شامل دو راه پله مارپیچ است که مقیاس عظیم انبار اصلی را شکسته و فضاهای انسانی و صمیمی بیشتری را اضافه می کند. قطعه مرکزی که به عنوان تورنادو شناخته می شود، یک ساختار ارگانیک است که نماد سفرهای مهاجران است. این ساختار ارگانیک از طبقه همکف بالا می رود و از پشت بام بالا رفته و خارج می شود. با بالا رفتن از پله های آن، بازدیدکنندگان مناظر خیره کننده ای از روتردام و رودخانه ماس را مشاهده خواهند کرد.

 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.