وبلاگ / طرح های معماری / 10 پروژه معماری برجسته که در سال 2024 تکمیل می شوند

10 پروژه معماری برجسته که در سال 2024 تکمیل می شوند

ما مشتاقانه منتظر اتمام پروژه هایی هستیم که قرار است در سال 2024 افتتاح شوند. پروژه های انتخاب شده در مقیاس ها و کاربری‌های متنوع و مختلفی هستند؛، از کارهای بازسازی و توسعه مانند بازسازی کلیسای نوتردام پاریس یا فرودگاه ناوی بمبئی توسط دفتر معماری زاها حدید، تا ساختمان‌های دوستدار محیط زیست مانند هتل استودیو گنگ در آمریکا.

 

 

1. بازسازی کلیسای نوتردام پاریس

از زمانی که در سال 2019 آتشی ویرانگر سقف بنای یادبود معروف گوتیک در مرکز پاریس را فرا گرفت، این کلیسا به روی عموم بسته شد. آتش‌سوزی منجر به فروریختن گلدسته قرن نوزدهمی و به خطر افتادن طاق های سنگی آن شد. اخیراً زدودن غبارهای داخلی سنگ کاری به پایان رسیده و گلدسته بازسازی شده رو به اتمام است. کلیسای جامع قرار است در دسامبر 2024 بازگشایی شود.

 



2. دهکده المپیک و پارالمپیک پاریس 2024

بازی های المپیک یکی از شناخته شده ترین رویدادهای ورزشی در سراسر جهان است؛ رویدادی که پیامدهای مهمی برای برنامه ریزی فضایی و زیرساخت های شهر میزبان آن دارد. دوره بعدی این مسابقات در تابستان 2024 در پاریس، فرانسه برگزار می شود. آرشیتکت Dominique Perrault مسئول طرح جامع و چشم انداز دهکده المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 است. این دهکده برای میزبانی از یک برنامه متنوع در زمینی به مساحت 119000 متر مربع، طراحی شده است تا پس از پایان بازی ها نیز به یک مرکز گردهمایی دائمی در پاریس تبدیل شود.

 



3. تالار کنسرت فیلارمونیک چین در پکن/ دفتر MAD Architects

تالار کنسرت فیلارمونیک چین که توسط دفتر معماری MAD طراحی شده، در آستانه اتمام است. طراحی این ساختمان 26000 متر مربعی که قرار بود خانه دائمی ارکستر فیلارمونیک چین باشد در مسابقه ای در سال 2014 به MAD اهدا شد. پس از اتمام ساخت طبق برنامه در سال 2024، مرکز جدیدی برای موسیقی کلاسیک و تبادل فرهنگی ایجاد خواهد کرد.

 



4. هتل پوپولوس/ استودیو معماری Gang

هتل پوپولوس با طراحی استودیو گنگ قرار است در سال 2024 در دنور، کلرادو افتتاح شود و به اولین هتل کربن مثبت در ایالات متحده تبدیل گردد. در این طرح تلاش شده تا تکنیک های ساخت و ساز نوآورانه را با متریالی که با حساسیت و دقت تمام انتخاب شدند ترکیب کرده؛ با متخصصین کشاورزی و جنگلی محلی همکاری کرده تا در نهایت روش هایی برای جذب کربن پیدا کنند تا میزان جذب کربن ساختمان بیشتر از میزان کربنی باشد که بر اساس تخمین ها در طول عمرش تولید می کند. 

 



5. کتابخانه شهر پکن/ دفتر معماری Snøhetta

هدف از طراحی کتابخانه جدید پکن ارائه نوع جدیدی از فضای عمومی با تمرکز بر یادگیری، به اشتراک گذاری دانش و بحث های آزاد و همچنین تجلیل از غنای فرهنگی پکن است. کتابخانه جدید پکن یک سایبان جنگل مانند دارد که پس از تکمیل، بزرگترین فضای مطالعه کتابخانه جهان را در خود جای خواهد داد. این کتابخانه که توسط Snøhetta و ECADI طراحی شده، اکنون در حال ساخت است.

 



6. موزه ملی زاید / نورمن فاستر

هدف موزه ملی زاید تبدیل شدن به نقطه کانونی منطقه فرهنگی جزیره سعدیات است. این موزه که رشد و ارتقای امارات متحده عربی را به نمایش می گذارد، کارآمدی طراحی معاصر را با طراحی سنتی عربی و مهمان نوازی ادغام می کند. برای بزرگداشت میراث شیخ زاید، این موزه در باغی آراسته شده قرار دارد که منعکس کننده جدول زمانی زندگی اوست. طبق وب سایت این دفتر، این پروژه برای تکمیل در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

 



7. فرودگاه ناوی بمبئی / دفتر معماری زاها حدید

در سال 2018، دفتر معماری زاها حدید (ZHA) برنده مسابقه بین‌المللی طراحی فرودگاه بین‌المللی ناوی بمبئی (NMIA)، یک پروژه زیرساختی حیاتی برای بزرگترین شهر هند شد. باتوجه به دغدغه ظرفیت در فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی فعلی، حوزه طراحی ZHA شامل یک ساختمان ترمینال جدید، یک برج کنترل ترافیک هوایی و نقاط دسترسی مرتبط است. به گفته روزنامه تایمز ایندیا، این فرودگاه باید تا دسامبر 2024 به بهره برداری برسد.

 



8. مرکز ورزش‌های آبی برای المپیک 2024 پاریس / دفاتر VenhoevenCS وAteliers 2/3/4/

 در ادامه پروژه های معماری برنامه ریزی شده برای بازی های المپیک 2024 پاریس، VenhoevenCS و شریک فرانسوی او Ateliers 2/3/4/ یک مرکز چندمنظوره برای ورزش های آبی طراحی کردند. این مرکز که برای کاربری‌های مختلف از جمله مسابقات واترپلو، شیرجه، و شنای همزمان برنامه ریزی شده، پس از این رویداد در اختیار مردم  محلی سنت دنیس قرار خواهد گرفت.

 



9. مرکز هنرهای نمایشی کویینزلند / دفتر معماری Snøhetta

در سال 2019، Snøhetta برنده مسابقه طراحی مرکز هنرهای نمایشی کوئینزلند (QPAC) شد. این پروژه با بودجه دولت با هدف ارتقای کاربری‌های QPAC شکل گرفت و در این راستا، فضاهایی برای باله، اپرا، درام و موزیکال های برادوی در یک سالن چندمنظوره با ظرفیت 1500 صندلی طراحی شده است. این مرکز که قرار است در سال 2024 افتتاح شود، یک فضای فرهنگی پویا و چندمنظوره را به قلب بریزبن خواهد آورد.

 



10. مرکز خرید و مجموعه تفریحی شیان در چین / استودیو Heatherwick

استودیو Heatherwick یک مجموعه خرید جدید در شهر شیان چین طراحی کرده است که بازتابی از پیشینه سرامیک‌سازی  شهر را به نمایش می‌گذارد. این طرح توسعه با وسعت 111000 متر مربع کاربری‌های مختلفی از جمله دفاتر اداری، آپارتمان ها، هتل، فضاهای سبز و فضاهای اجتماعی را باهم ادغام می کند. این مجموعه در حال ساخت است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 2024 تکمیل خواهد شد. 

 



منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.