وبلاگ / طرح های معماری / طویل‌ترین سکوی دنیا

طویل‌ترین سکوی دنیا

به تازگی ساخت طویل‌ترین کنسول جهان در دبی به اتمام رسیده است که از میان دو آسمان‌خراش در مجموعه چند منظوره One Zaabeel بیرون می‌آید. این مجموعه شامل دو آسمان خراش زیبا (به نام‌هایTower  و Residences) است که توسط The Link به هم متصل شده اند. آرشیتکت پروژه یعنی Nikken Sekkei "لینک" را طوری طراحی کرد که مانند یک پل چهار طبقه بین آنها عمل کند. این پل، یک بنای لوکس با کاربری چندمنظوره است که شامل چندین واحد آپارتمانی، هتل‌، ادارات، خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها می‌باشد. لینک که در ارتفاع 100 متری معلق است، یک سکوی دید به طول 230 متر نیز دارد.

 

 

 

 

 

ساختمان معلق The Link با استفاده از یک سیستم فولادی لوله‌ای مقاوم ساخته شده که در یک الگوی الماسی شکل و شبکه‌بندی شده در هر چهار طرف طرح‌ریزی شده است. این سیستم ثبات ساختاری بنا را تضمین می‌کند و در عین حال فضای داخلی جادار و بدون ستونی را فراهم می‌کند. دورترین انتهای کنسول دارای یک کف شیشه ای است که مناظری شگفت انگیزی را از جاده پایین به تصویر می‌کشد. داشتن طولانی‌ترین استخر بی‌نهایتِ معلق جهان و طولانی‌ترین استخر بی‌نهایت بر روی بام در امارات متحده عربی، یکی دیگر از رکوردشکنی‌های این بنا می باشد که بر روی سقف آن و شبیه به "یک ساحل در آسمان" طراحی شده است.

 

 

 

 

 

 

این پروژه الزامات استاندارد طلایی گواهینامه ساختمان سبز LEED را برآورده کرده است که از طریق فناوری های مختلف صرفه جویی در انرژی به دست آمده است. به گفته Nikken Sekkei، این فناوری شامل سیستم‌های الکتریکی، روشنایی و تهویه خودکار و یک سیستم نمای شیشه‌ای کم مصرف می‌باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.designboom.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.