وبلاگ / طرح های معماری / مرکز مالی و تکنولوژی منطقه خلیج بزرگ، چین

مرکز مالی و تکنولوژی منطقه خلیج بزرگ، چین

استودیو معماری Aedas مجموعه ای با کاربری ترکیبی خلق می کند تا یک فضای نشیمن شهری شکل دهد و در آن افراد را به تعامل اجتماعی تشویق می کند، جوامع را تقویت می کند و محیطی زنده و پویا می سازد. این مجموعه با داشتن دو برج دوقلو نمونه‌ای از یک زیرساخت کارآمد با تراکم بالا است که کاربری‌های مختلفی را به منظور توسعه سریع شهری باهم ادغام می‌کند. مرکز مالی فناوری منطقه خلیج بزرگ (گوانگژو) متشکل از یک هتل پنج ستاره، دفاتر اداری، خرده فروشی ها و فضاهای مسکونی می‌باشد.

 

 

 

 

 

شکل معماری برگرفته از کانسپت «ابر آبشاری» است؛ تصویری پویا از ابرهای جاری که مانند آب به پایین می‌ریزند. منحنی‌های ساده و در عین حال روان، فرم کلی نما را شکل می دهند که نمادی از عبور ابرها در آسمان هستند و در عین حال بر عنصر «جریان» تأکید می‌کنند. لبه های تیز با استفاده از صفحات شیشه ای قوسی‌شکل نرم می شوند و فرم های صاف و هموار ایجاد می کنند تا از انبوده و تراکم برج ها کاسته شود. سپس فرم معماری خطی جریان می‌یابد و رو به بیرون گسترده می‌شود تا یک سایبان ورودی شکوهمند بسازد.

 

 

 

 

 

با ایجاد تنوع در طراحی میزان عمق باله‌های نما، یک فرم مخروطی شکل به دست آمده است که بافتی را نیز به صفحه مسطح آن اضافه می کند. نوارهای تزئینی روی دیوارهای شیشه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ هستند و با توجه به ارتفاع ساختمان پهنای متفاوتی دارند. این نوارهای فولادی به سمت پایین سازه گسترده تر می شوند و ظاهر واگراتر و قائم‌تری ایجاد می کنند. نوارهایی که به سمت داخل باز می‌شوند، امکان تهویه طبیعی را فراهم می‌کنند تا بدون اینکه بر فرم معماری تأثیر بگذارد، هوای تازه به فضای داخلی تزریق گردد.

 

 

 

 


منابع:

www.aedas.com

www.amazingarchitecture.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.