وبلاگ / طرح های معماری / پنج ساختمان مکعبی شکل و منحصر به فرد

پنج ساختمان مکعبی شکل و منحصر به فرد

مکعب کاملاً متقارن و به طرز دلنشینی ساده است و از این بابت به فرم منعطف و هنرمندانه‌ای در دنیای معماری تبدیل شده است. لندن در انتظار ساخت «مکعب پدینگتون» توسط رنزو پیانو است. اگر ساختمان مکعب در ریاض تمام شود، به بزرگترین مکعب ساخته شده تبدیل خواهد شد. اما این حساسیت به مکعب ها واقعاً برای چیست؟ زیبایی یک مکعب؛ در مقایسه با هرم، گنبد، یا هر شکل برجسته دیگری، تنها به شکل آن نیست. بلکه به آنچه در داخل آن است مربوط می شود! در اینجا 5 مورد از جالب ترین ساختمان های مکعبی شکل را مشاهده می کنید.

 

 

1. مکعب برلین (2020)
آرشیتکت: Studio 3XN 
مکان: آلمان

این بلوک اداری 10 طبقه در کنار رودخانه اسپری در نزدیکی ایستگاه راه آهن مرکزی قرار دارد. تمام سطح این مکعب کاملاً با شیشه رفلکسی پوشیده شده و ابعاد آن در همه جهات 42.5 متر است. نمای بنا با یک الگوی برجسته مثلثی به منظور ایجاد بالکن های بیرونی برای دفاتر در هر طبقه و داخل بلوک ساخته شده است.

 

 

 

 



2. مکعب نارنجی (2011)
آرشیتکت: Jakob + Macfarlane
مکان: فرانسه

این ساختمان شش طبقه خاص و متمایز به عنوان یک شورومِ دیزاین و طراحی توسط استودیوی فرانسوی Jakob + Macfarlane طراحی شده است. دور تا دور این مکعب با یک پوسته فلزی با سوراخ‌های دایره ای در اندازه های مختلف پیچیده شده است. سوراخ مخروطی بزرگی نیز در نما ایجاد شده که دفاتر داخلی و بالکن ها را به نمایش می‌گذارد. بنابر گفته استودیو طراحی: "این پروژه به عنوان یک مکعب متعامد ساده طراحی شده که در آن یک سوراخ غول پیکر حک شده است تا به نیاز نور، تهویه هوا و نماها پاسخ  دهد."

 

 

 

 



3. مکعب بلوکو (در حال ساخت)
آرشیتکت: Stefano Boeri Architetti
مکان: آلبانی

مکعب هفت طبقه بلوکو (به معنای توده) که در حال حاضر در تیرانا، پایتخت آلبانی در حال ساخت است و ابعادش پس از تکمیل تقریباً 30 متر در 30 متر در 30 متر خواهد بود. این مکعب شامل یک مرکز خرید در دو طبقه پایینی و فضاهای اداری در پنج طبقه بالایی ساختمان خواهد بود. تمام نمای مکعب از مثلث های آلومینیومی سه بعدی تشکیل شده است.

 

 

 

 



4. مکعب
آرشیتکت: 
Johnsen Schmaling Architects
مکان: عربستان صعودی

آسمان خراش "مکعب" قرار است با ارتفاع و ابعاد 400 متر ساخته شود. نمای این ساختمان طلایی رنگ متشکل از فرم‌های مثلثی است که بر روی هم قرار می گیرند و به گفته سازندگان بنا از سبک معماری مدرن نجدی استفاده شده است. این مکعب شامل دو میلیون متر مربع فروشگاه و جاذبه های فرهنگی و توریستی خواهد بود و همچنین یک فضای آتریوم تقریباً تمام قد با یک برج مارپیچ خواهد داشت.

 

 

 



5. مکعب پدینگتون
آرشیتکت: Renzo Piano Building Workshop
مکان: لندن

رنزو پیانو، آرشیتکت پروژه، 54 طبقه از آسمان‌خراش پادینگتون پل را کنار گذاشته تا از طرح جدید یک مکعب شیشه‌ای «شناور» در محل ایستگاه پدینگتون لندن رونمایی کند. ساختمان 18 طبقه جدید پیانو شامل یک بلوک اداری 14 طبقه است که 12 متر بالاتر از یک فضای عمومی بزرگ قرار گرفته است. این مکعب به کمک میله‌هایی باریک روی یک سکوی پنج طبقه قرار گرفته که دربرگیرنده فروشگاه‌ها و رستوران‌ها همراه با دسترسی زیرزمینی به ایستگاه جدید خط باکرلو می‌باشد.

 

 

 



منابع:

www.dezeen.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.