وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی هنری شاندونگ، چین

مرکز فرهنگی هنری شاندونگ، چین

جینان یک شهر توریستی با طبیعتی منحصر به فرد از کوه ها، چشمه ها، دریاچه ها و رودخانه ها و همچنین با قدمت و فرهنگی غنی است. این پروژه در منطقه مرکزی شهر جدید جنان غربی واقع شده است. مساحت کل سایت 16.02 هکتار و مساحت ساخت آن 380000 متر مربع می‌باشد.جینان به "شهر چشمه" معروف است و به همین دلیل فرم کلی بنا نیز مانند موج آب چشمه بالا و پایین می‌رود. رودخانه لاشان چشم‌انداز طبیعی محوطه است. از اینرو این پروژه در امتداد رودخانه لاشان از جنوب به شمال به سه بخش تقسیم می شود و دو مسیر حرکتی ایجاد می کند تا چشم اندازی زیبا از این آب روان در سایت داشته باشد. 

 

 

 

 

 

 

فاز اول پروژه شامل موزه هنر شهر، کتابخانه شهر و موزه هنرهای حجیم و بزرگ است. فاز دوم شامل سالن کنفرانس، نمایشگاه، هتل، فضاهای اداری، تجاری و امکانات پشتیبانی می‌باشد. موزه هنر جدا از دو ساختمان دیگر و رو به میدان ورودی است. به عنوان یک سازه واحد چهار طبقه‌ای، این مجموعه شامل یک سالن نمایشگاهی بزرگ، دو سالن نمایشگاهی متوسط و چهار سالن نمایشگاهی کوچک است.

 

 

 

 

 

 

"کتابخانه شهر" یک سازه فولادی به ارتفاع 35 متر است. طبقه اول تا پنجم به فضاهای مطالعه عمومی با مجموعه ای از 1.2 میلیون کتاب اختصاص داده شده است. سالن سخنرانی با ظرفیت 540 نفر و نمایشگاه آکادمیک 1600 متر مربعی در زیرزمین قرار دارند. موزه هنر جمعی حدود 39 متر ارتفاع و شش طبقه دارد. این موزه شامل یک سالن تئاتر با ظرفیت 775 نفر و مرکز میراث فرهنگی ناملموس (متمرکز بر جنبه‌های ناملموس فرهنگ) است. برج مرتفع و ساختمان سکوی فاز دوم، فضاهای تجاری متعددی را با امکانات بیشتری برای این مجموعه کاربردی فراهم می کنند.

 

 

 

 

 

 

کتابخانه مجموعه دارای سیستم دیوار شیشه‌ای دوبل است که نمای بیرونی آن از پانل های آلومینیومی سوراخ‌دار و نمای داخلی آن از دیوار شیشه‌ای به رنگ خاکستری روشن ساخته شده است. اندازه دهانه ها در پانل های آلومینیومی با عملکرد آنها مطابقت دارد و نور مورد نیاز فضا را تامین می کنند و در عین حال سایه‌های لازم را نیز ایجاد می‌کنند. پانل ها همچنین برای نورپردازی پویا در نما طراحی شده‌اند.

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.