وبلاگ / طرح های معماری / استادیوم بال‌پارک آرمادیلو، لاس وگاس

استادیوم بال‌پارک آرمادیلو، لاس وگاس

استودیو معماری BIG و HNTB به تازگی برنده مسابقه طراحی یک استادیوم بیسبال در لاس وگاس شده اند. نقطه کانونی کانسپت معماری بال‌پارک جدید، داشتن یک سقف متمایز است. طرح این سقف که از پنج پوسته به هم پیوسته تشکیل شده، برگرفته از پرچم های بیسبال می باشد. این سازه‌های قوسی، سایه‌ای از خورشید را برای بازیکنان فراهم می‌کنند و در عین حال نور طبیعی ملایمی را از پنجره‌های رو به شمال به داخل وارد می کنند. گنبد عظیم آن از فلز "درخشان" با دیواری شیشه ای آویز شده از سمت دیگر پوشیده خواهد شد که بنابر گفته معماران در صورت تکمیل، "بزرگترین دیوار شیشه ای شبکه ‌ای کابلی در جهان" خواهد بود.

این پارک دارای 33000 صندلی در یک استادیوم روباز با وسعت 9 هکتار است. جایگاه‌های کاسه‌ای تماشاگران در دو بخش بالایی و پایینی تقسیم شده و این چیدمان طبقاتی علاوه بر آنکه نزدیکی بی‌نظیری به صحنه بازی فراهم می کند بلکه چشم‌انداز بدون مانع از هر صندلی را نیز تضمین می‌کند. انتظار می رود این استادیوم شامل بزرگترین جامبوترون در لیگ برتر بیسبال با وسعت 1670 متر مربع باشد. بال‌پارک به گونه ای طراحی شده است که در آینده مکانی منعطف برای برگزاری کنسرت ها، کنفرانس ها و سایر رویدادهای فرهنگی نیز باشد. ساخت این استادیوم قرار است در بهار 2028 تکمیل شود.

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.