وبلاگ / طرح های معماری / مجموعه آزادی (فریدوم پلازا)، آمریکا

مجموعه آزادی (فریدوم پلازا)، آمریکا

شرکت BIG یک جفت آسمان‌خراش در منهتن طراحی کرده که توسط یک پل آسمانی پیچ‌خورده بهم متصل شده‌اند و بخشی از یک طرح توسعه با چهار برج هستند. پروژه Freedom Plaza در زمینی به مساحت 2.7 هکتار  رو به روی مقر سازمان ملل متحد (UN) واقع شده است. این پروژه به سمت رودخانه شرقی است و شامل دو آسمان خراش مسکونی و دو آسمان خراش هتلی به هم چسبیده است که یک پارک مرکزی با موزه مارپیچی شکل آزادی و دموکراسی در مرکز آن قرار دارد.

 

 

 

 

طراحی دفتر معماری BIG شامل موزه، سکو و چهار برج در پیرامون این طرح توسعه می‌باشد. دو مورد از این برج‌ها مسکونی بوده و به 1325 واحد آپارتمانی در 50 و 60 طبقه‌ اختصاص دارند. کاربری دو برج دیگر 51 طبقه‌ای مجموعه شامل هتل و همچنین یک مرکز کنفرانس و سرگرمی می‌باشد.

 

 

 

دو برج مسکونی با داشتن نماهای شیشه‌ای و آلومینیومی نشانه‌هایی از ساختمان‌های مشهور مدرنیستی نیویورک دارند و در پایه نیز توسط یک سکو مختص فضاهای خرده‌فروشی و بازار مواد غذایی بهم متصل شده اند. پارک 1.9 هکتاری در مرکز طرح توسعه نیز بر بالای این سکو قرار خواهد گرفت. اما دو برج هتل این مجموعه نمای متفاوتی را ارائه می‌دهند؛ با پوشش فلزی گرم پوشیده شده و در پشت بام به هم متصل شده‌اند تا وحدت بصری ایجاد کنند. کنسول پل آسمانی حاصل در بام هم یک سکوی دید چندحسی با کف و سقف شیشه ای می‌سازد.

 

 

 

توسعه‌های شهری در این مقیاس معمولاً دارای یک سکوی چند طبقه با پارکینگ و امکانات خصوصی غیرقابل دسترس روی پشت بام سکو هستند. با این حال، Freedom Plaza با ادغام تمام برنامه‌های سکو مانند پارکینگ، خرده‌فروشی، سالن رقص، بازی و سرگرمی‌ها از این کلیشه رهایی می‌یابد و فضای سبزی به مساحت بیش از 4.77 هکتار ایجاد می‌کند که برای همه قابل دسترسی است.

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.