وبلاگ / طرح های معماری / وان فیوچر؛ آسمان خراش‌های دوقلو با لبه‌های گرد

وان فیوچر؛ آسمان خراش‌های دوقلو با لبه‌های گرد

استودیوی معماری Aedas یک جفت آسمان خراش با لبه های گرد به ارتفاع 150 متر به نام One Future در هانگژو چین طراحی کرده است. این مجتمع کاربری‌های مختلف اعم از تجاری، فرهنگی، خرده فروشی و مسکونی را با هدف سازگاری با توسعه سریع شهری ادغام می کند. به گفته این استودیو، این پروژه پاسخی به افزایش تقاضا برای فضاهای زندگی/کار منعطف برای کارآفرینان جوان در شهر است – بنابراین به ساکنین این امکان را می‌دهد تا بین چیدمان واحدهای کاری یا مسکونی انتخاب کنند. بنابر گفته معمار پروژه: "کارآفرینان جوان به دفاتر استاندارد کلاس A علاقه ندارند، بلکه مکانی را ترجیح می‌دهند که بتوانند کاملا منعطف در آن هم زندگی و هم کار کنند؛ بنابراین ما نیز در طراحی از همین موضوع ایده گرفتیم."

 

 

 

 

 

 

کانسپت نما برگرفته از گیاهان نیلوفر آبی در دریاچه غربی نزدیک سایت به عنوان ادغام طبیعت و معماری است. این نمای برنزی متشکل از پانل های آلومینیومی و شیشه ای است که در زوایای مختلف نور خورشید به طور خاصی می درخشد. نمای هر دو برج رو به داخل انحنا می‌یابند و یک طبقه پناهگاه می‌سازند تا در مواقع اضطراری فضای امنی را برای ساکنان فراهم کند و در عین حال برج ها را در ارتفاع‌های مختلف فشرده می‌کند تا از فرم مستطیلی یکنواخت خارج شوند. در پایه برج‌ها، یک سایبان منحنی از نماها امتداد می‌یابد تا یک ورودی سرپوشیده را تشکیل دهد. فضای داخلی 63500 متر مربعی که در 33 طبقه گسترده شده، شامل فضاهای اداری و مسکونی است که از طریق آسانسورهای جداگانه برای تعریف این دو کاربری در دسترس است.

 

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archello.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.