وبلاگ / طرح های معماری / مرکز ورزش‌های آبی برای بازی‌های المپیک 2024 پاریس

مرکز ورزش‌های آبی برای بازی‌های المپیک 2024 پاریس

ساخت مرکز ورزش های آبی برای بازی های المپیک 2024 پاریس به اتمام رسیده است. این مجموعه توسط استودیوهای معماری VenhoevenCS و Ateliers 2/3/4 برای میزبانی از مسابقات غواصی و شنای همزمان در طول بازی های المپیک پاریس 2024 طراحی شده است. همچنین از این مرکز برای برگزاری دوره‌های مقدماتی واترپلو و به عنوان مرکز آموزشی برای پارالمپیک ها استفاده می‌شود. این ساختمان به گونه ای ساخته شده که چند منظوره باشد تا بتوان بعد از بازی های المپیک 2024 نیز از آن به عنوان یک مکان ورزشی برای محله استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

ساختار "مرکز ورزش‌های آبی" عمدتاً از چوب ساخته شده که در بخش‌هایی از بنا قابل مشاهده است؛ از جمله سقفی به طول 80 متر که بر روی استخر قرار دارد. انحناهای سقف فضایی مناسب برای جایگاه تماشاگران در سه طرف استخر ایجاد می کند که در طول بازی حداکثر 5000 نفر را در خود جای می دهد. هر صندلی به طور کامل از پلاستیک بازیافتی جمع آوری شده از همان محله ساخته شده است. خود استخر "مدولار و چند منظوره" است و این اطمینان را می دهد که برای میزبانی رویدادهای مختلف در طول بازی ها قابل استفاده است.

 

 

 

 

 

یکی دیگر از ویژگی های این مرکز، ردیفی از پانل‌های خورشیدی روی پشت بام است که بنابر گفته طراحان "یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی در فرانسه" است. انتظار می رود این مزرعه خورشیدی 20 درصد از کل برق مورد نیاز ساختمان را تولید کند. این مجموعه ورزشی مدرن و نوآورانه با پوشش گیاهی فراوان احاطه شده است و سهم عمده ای در ایجاد یک منطقه شهری زنده و سالم خواهد داشت.

 

 

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.