وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه قطار جیاکسینگ اثر دفتر معماری MAD

ایستگاه قطار جیاکسینگ اثر دفتر معماری MAD

دفتر معماری MAD از تکمیل ایستگاه قطار جیاکسینگ، واقع در شهر تاریخی جیاکسینگ خبر داده اند. ایستگاه اصلی قطار جیاکسینگ در سال 1907 ساخته شد ولی پس از چند دهه ویران شد. طرح معماران MAD تصویر ایستگاه 1907 را بازسازی می کند و ساختمان جدید را با یک سقف فلزی "شناور" بدان متصل می‌کند تا فضاهای توسعه یافته را در خود جای دهد. استفاده عمودی از فضا در طرح جدید علاوه بر اینکه پاسخگوی نیازهای رو به رشد مسافربری است، بر ارتباط نزدیک با محیط زیست و استفاده از این پروژه زیرساختی بزرگ به عنوان فرصتی برای احیای شهری نیز تاکید دارد. انتظار می رود این طرح جامع تا سال 2025 پذیرای 5.28 میلیون نفر در سال باشد.

 

 

 

 

 

 

طرح کلی با رویکرد ارائه راهکارهای انسان محورتر و کارآمدتر ارائه شده است. بازسازی ایستگاه خانه قدیمی بر اساس مقادیر زیادی از داده های تاریخی انجام گرفته و در آن از حدود 210000 آجر قرمز و سبز محلی استفاده شده است. در بخش پشتی ایستگاه بازسازی شده، یک نمای شیشه ای تمیز و مینیمال اجرا می‌شود. فضای داخلی نیز کم رنگ است و با پانل های لانه زنبوری از جنس آلومینیوم آنودایز شده (فرآیندی جهت افزایش مقاومت آلومینیوم) در سالن انتظار، سقف و دیوارهای تونل پوشیده شده است تا صداهای اضافی را جذب کند.

 

 

 

 

 

 

بسیاری از عملکردهای اصلی در زیر زمین سازماندهی شده اند تا امکان گسترش محیط جنگل مانند آن را فراهم کنند. بیش از 1500 درخت در سراسر سایت کاشته شده است. علاوه بر عملکردهای تجاری، انواع سیستم‌های حمل و نقل در سراسر بخش جنوبی سایت گنجانده شده‌اند. این فضاهای کاربردی در سراسر تپه ها پراکنده شده و به صورت حلقه های شناور ظاهر می شوند. فضای سبز مرکزی موجود در سایت نیز به محلی برای برگزاری رویدادهای مختلف مانند کنسرت ها و جشنواره ها در فضای باز تبدیل می‌شود.

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.