استودیو معماری MVRDV از طرح یک مجتمع مسکونی بزرگ مقیاس رونمایی کرده است که به عنوان بخشی از پردیس جدید شهر هوشمند ساخته شده توسط شرکت فناوری Tencent در خلیج Qianhai کشور چین ساخته خواهد شد. طرح MVRDV، به نام Tencent P5، شامل 11 برج آپارتمانی است که پیرامون چهار حیاط مرکزی چیدمان شده‌اند. ارتفاع برج‌ها از 57 تا 100 متر متغیر است و به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که هر آپارتمان، بالکن یا تراس اختصاصی خود را با منظره‌ای از دریا و خلیج داشته باشد. علاوه بر این، کنسول‌ها و شکستگی‌های چند طبقه در نقاط استراتژیک برج‌ها طراحی شده‌اند تا امکانات مشترکی را به ساکنان ارائه دهند و در نمای مجتمع نیز تنوع ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

 

این پروژه همچنین شامل امکانات رفاهی مختلف از جمله مهدکودک در نزدیکی سکونتگاه می‌باشد تا تمامی امکانات لازم برای آسایش کارکنان شرکت را فراهم سازد. بلوک پنجم به مهدکودک اختصاص دارد. ساختمان از همان پیکربندی حیاط استفاده می کند و مجموعه ای از بلوک های به هم پیوسته را در اطراف یک منطقه بازی امن برای کودکان به نمایش می‌گذارد. در همکف، فضاهای بزرگ مشجر و سرسبز به همراه شبکه ای از خیابان های مخصوص عابرین پیاده برای ساکنین در نظر گرفته شده و امکانات ورزشی و تفریحی نیز در سرتاسر سایت تعبیه شده است. 

 

 

 

 

 

ویژگی‌های شهر هوشمند طرح جامع نیز بر طراحی مجتمع تأثیر گذاشته است، زیرا طبقه زیرزمین برای اتصال به شبکه وسایل نقلیه خودکار در سراسر محوطه ایجاد شده است. هدف این طراحی دستیابی به برچسب ساختمان سبز سه ستاره، بالاترین گواهینامه پایداری چین است. ساخت و ساز در اوایل سال 2022 آغاز شد و برای تکمیل در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

 

 

 

 


منابع:

www.mvrdv.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.