وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی بانک بازرگانان چین، اثر نورمن فاستر

دفتر مرکزی بانک بازرگانان چین، اثر نورمن فاستر

"دفتر مرکزی بانک بازرگانان چین" توسط استودیوی معماری نورمن فاستر در شنژن چین در صدر قرار گرفت. تصاویر پیشرفت ساخت این آسمان خراش نشان می دهد که ساختار هسته‌ای بنا و نماهای ساخته شده از فولاد و صفحات شیشه ای مثلثی شکل پیرامون آن شکل گرفته است. پس از تکمیل، بخش بالایی این ساختمان 388 متری به شکل پلکانی همراه با تراس‌های محوطه‌سازی شده خواهد بود. این برج بالاترین امتیاز (سه ستاره) را در «استاندارد ارزیابی ساختمان سبز» چین کسب کرده است.

 

 

 

 

پنجره های منحنی عریض ساختمان، چشم اندازهای دیدنی و جذابی از خلیج شنژن به نمایش می‌گذارند. زوایا و برش‌های نما با بازتاب نور در زیر نور خورشید می‌درخشند و حرکت ابرهای آسمان را منعکس می کنند. نمای جنوبی شامل یک سری پنجره های مثلثی است که از هنر سنتی تا کردن کاغذ در چین الهام گرفته شده است. در مقابل، نمای شمالی ساختمان با فرم ساده و مستطیلی آن مشخص می شود. نمای برج که از شیشه و فولاد ضد زنگ ساخته شده است، نتیجه یک فرآیند مدل‌سازی تکرارشونده برای به حداقل رساندن مصرف انرژی سیستم‌های فعال همراه با متعادل کردن دقیق سایه‌های خورشیدی، نور روز و بارهای حرارتی است.

 

 

 

 

 

این مجموعه با داشتن کاربری‌های مختلف، در ضلع جنوبی سایت پاسخگوی مقیاس شهری و شاخصه‌های محیط پیرامون خود است. این طرح توسعه شامل امکانات خرده فروشی و فرهنگی برای جامعه محلی و همچنین دفاتر اداری، یک هتل و یک مرکز کنفرانس است. یک محور مرکزی پارک عمومی شهر را به برج متصل می کند و با دو میدان جدید سایت تلاقی دارد. میدان مرکزی پر جنب و جوش سایت میزبان رویدادهای مختلف است و از هر طرف با فروشگاه‌ها و رستوران‌ها احاطه شده است.

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.