وبلاگ / پروژه های برنده جایزه / خانه طاقی گویُم، برنده جایزه WAF 2018

خانه طاقی گویُم، برنده جایزه WAF 2018

خانه گویُم یکی از آخرین پروژه های طراحی شده توسط علیرضا تغابنی است. این پروژه جزء فینالیست های مسابقه پروژه های مفهومی فرهنگی است، که توسط گروه معماری دفتر دیگر طراحی شده است. خانه طاقی"گویم"، برنده جایزه فستیوال جهانی معماری (WAF) 2018 در بخش "پروژه های خانه آینده" گردید.

در طرح خانه گویم، صفحه های متورم شده و تحت تأثیر سازماندهی طاق و قوسی، به حجم های گنبدی شکلی تبدیل می شوند؛ در طبقه همکف، این احجام نیم گنبد، فضاهای بسته و نیم بسته را در درون خود جای می دهند؛ به صورتیکه سه نیم گنبد پشت به پشت درون مکعبی شیشه ای قرار  دارند و فضاهای آشپزخانه، تعویض لباس و اتاق مهمان را شکل می دهند و فضای سیال بین آن ها فضای عمومی داخل خانه است؛ در این طبقه همه چیز شفاف است به جز این سه ریزفضای غوطه ور در آن و ارتباط با حیاط بصورت بی واسطه مقدور است. در تضاد با این شفافیت، در طبقه اول سه نیم گنبد رو به روی هم قرار می گیرند و محل حیاط مرکزی گود رفته ای را ایجاد می کنند که مطابق با زندگی خصوصیِ اتاق های خواب در این طبقه است. عملاً ارتباط با بیرون از طریق این حیاطِ نیمه محصور شکل  می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.nextoffice.ir

www.arel.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.