وبلاگ / دیدنی های ایران / بهترین پیست های اسکی ایران

بهترین پیست های اسکی ایران


پیست اسکی بین المللی دیزین

دیزین نه تنها مهم‌ترین پیست اسکی ایران است، بلکه معتبرترین پیست اسکی در کل خاورمیانه به شمار می رود. این پیست که در شمال تهران قرار گرفته، اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین‌المللی به خود گرفته است.

 

 

پیست اسکی دربندسر

این مورد از پیست های اسکی ایران تنها پیست کشور است که دارای  دستگاه برف ساز می باشد و چندین بار میزبان رقابت‌ های لیگ بین ‌المللی اسکی بوده است. این مجموعه دارای تله سیژ، تله اسکی، تله کابین، رستوران و مدرسه اسکی می باشد.

 

 

پیست اسکی توچال

توچال نزدیک ترین و شلوغ ترین پیست تهران است که در پایان خیابان ولنجک و در 3 کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیرانات قرار دارد. این پیست 3خط تله‌کابین و سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله اسکی دارد که روی هم رفته طول آنها به 7500 متر می رسد.

 

 

پیست اسکی پولادکف

این مجموعه عنوان دومین پیست اسکی بزرگ و بین ‌المللی ایران را از آن خود کرده است و در شهر سپیدان که ۸۵ کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد قرار گرفته است. پولادکف در چهار فصل از سال قابل استفاده است و ۲۸۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

 

 

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک با شمال شرق شهر تهران ۵۷ کیلومتر فاصله دارد و جزو شهرستان شمیران به حساب می آید. ارتفاع آن از ۳۰۵۰ متری الی ۲۵۵۰ متری تغییر می کند. این مورد از پیست های اسکی بین المللی در ایران است که دارای تله سیژ، تله اسکی و نور افکن می باشد.

 

 

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو در 30 کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان واقع می باشد که علاوه بر اسکی روی برف در فصل سرد سال، به دلیل پوشش گیاهی مناسب برای اسکی روی چمن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

پیست اسکی کاکان (دنا)

کاکان نام برف گیرترین پیست اسکی در جنوب کشور است که در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده و ۱۵۰۰ متر طول و ۶۰۰ متر عرض دارد؛ در نتیجه جزو پیست های اسکی وسیع ایران محسوب می شود.

 


منابع:

Wikipedia.org

Rooziato.com

Beytoote.com

Eligasht.com

Karnaval.ir

Mailerlite.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.