وبلاگ / سفرهای لاکچری / هتل یخی، سوئد

هتل یخی، سوئد

"آیس هتل" واقع در روستای جوکاسجاروی کشور سوئد، که با نام ICEHOTEL نوشته می شود، قدیمی ترین هتل یخی در جهان است. این هتل که در سال 1368 تاسیس شده است، هر سال در فصل زمستان ساخته می شود و در بهار آب می شود. در فصل زمستان از یخ رودخانه تورن برای ساخت این هتل استفاده می شود و در تابستان، هنگامی که هتل ذوب می شود، آب مجددا به رودخانه بازمی گردد.

 

 

 

 

 

 

 

پروژه ساخت هتل یخی در ابتدا یک نمایشگاه هنری چالش برانگیز از برف و یخ بود. مدتی بعد این ایده، الهام بخش آرشیتکت های خلاق دیگری از کشورهای مختلف شد تا آغازگر سنت ساخت هتل های یخی در زمستان باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

هر سال موضوع مشخصی برای ساخت ICEHOTEL انتخاب می شود. هنرمندان از سراسر اروپا دعوت می شوند تا بر اساس موضوع مشخص شده هتل را طراحی کنند و در خلق نمایشگاه هنری از برف، یخ و روشنایی که اجزای تشکیل دهنده ICEHOTEL است، سهیم باشند.

 

 

 

 

 

 

این هتل دارای حدودا 150 تخت گرم و 150 تخت سرد، سویئت های لاکچری (با فضای استراحت و حمام شخصی) و سویئت های هنری است که تمامی آن ها توسط هنرمندان منتخب حجاری شده اند. علاوه بر این، مجتمع شامل فضاهای دیگری چون کلیسای یخی، بار یخی و استودیو مجسمه سازی با یخ می باشد. این هتل همچنین دو رستوران گرم، سالن، چهار اتاق ملاقات و نشست و دو اردوگاه صحرایی دارد.

 


منابع:

www.icehotel.com

www.worldfortravel.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.