وبلاگ / طرح های معماری / برج تفریحی بندرگاه کریک، دبی

برج تفریحی بندرگاه کریک، دبی

طرح "سانتیاگو کالاتراوا" برنده مسابقه "طراحی برج تفریحی برای توسعه بندرگاه کریک دبی" شده است که در آینده ای نزدیک، پس از ساخت به بزرگی و بلندی برج خلیفه و برج ایفل خواهد بود. در طراحی برج "بندرگاه کریک دبی" از شکل طبیعی گل زنبق الهام گرفته شده و ساختار آن یادآور فرم مناره است که یک نماد برجسته معمارانه در فرهنگ اسلامی می باشد.

 

 

 

 

بالای برج، به فرم یک جوانه بیضی شکل و کشیده طراحی شده است که با داشتن 10 سکوی بازدید و تفریحی، دارای اتاق های مجلل با چشم انداز 360 درجه و دو سکوی باغ VIP خواهد بود. همچنین این برج با داشتن یک بوتیک – هتل در رده جهانی، پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود. 

 

 

 

 

 

تنه باریک برج که یادآور خطوط ظریف برگهای گل زنبق است، ستون فقرات ساختمان می باشد و ساختمان را بر روی زمین مستحکم می کند. طبقه همکف یک پلازای بزرگ است که دارای فروشگاه های خرده فروشی در سطح جهانی، یک موزه، امکانات آموزشی و یک سالن چند منظوره سرپوشیده می باشد. تعدادی دالان سبز برای دسترسی عابران پیاده  و ارتباط نزدیک با بندرگاه کریک دبی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

 

طراحی این برج به وضوح برگرفته از هنر کلاسیک زمان های قدیم و فرهنگ آن منطقه می باشد و در عین حال از دستاوردهای تکنولوژی روز به خوبی بهره مند شده است. در طراحی و توسعه تمامی بخش های برج، از انتخاب متریال تا تکنولوژی مورد استفاده، بالاترین استانداردهای ایمنی بین المللی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

این برج هم اکنون در حال ساخت است و انتظار می رود تا سال 1399 ساخت آن به پایان برسد. 


منابع:

www.archinect.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.