وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / پورشه تایکان: 750 اسب بخار - رقیب تسلا

پورشه تایکان: 750 اسب بخار - رقیب تسلا

پورشه نام اولین مدل از خودروی تمام الکتریکی خود را در جشن سالگرد 70 سالگی این کمپانی معرفی کرد. نام این خودرو تایکان در نظر گرفته شده که به معنای " اسب جوان پر جنب و جوش " می باشد (به اسب آرم پورشه اشاره دارد). این خودروی سالون اسپرت، پکیچی کامل از عملکرد مثال زدنی پورشه با قابلیت استفاده روزمره می باشد. همچنین روشهای تولید بسیار پیشرفته و امکانات این خودرو، استانداردهای جدیدی را در زمینه های پایداری و دیجیتالی به ثبت می رساند. تایکان در دو مدل اولیه Turbo و Turbo S معرفی شده است. هر دو مدل، نهایت تکنولوژی " E-Performance " استفاده شده در خودرو های پورشه را به نمایش می گذارند، که البته در میان خودرو های اسپرت و قدرتمند این کمپانی پیشرفته ترین می باشند.

 

 

طبق گفته ی پورشه، دو موتور استفاده شده در مدل Turbo ، توانایی تولید 616 اسب بخار و 850 نیوتن متر را دارند که به تایکان اجازه می دهد تا 0 تا 100 را در مدت 3 ثانیه طی کند ولی در مدل Turbo S داستان متفاوت است، چرا که این توانایی به 750 اسب بخار و 1049 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است و 0 تا 100 را این بار در 2.6 ثانیه طی می کند. برد این خودرو در مدل  Turbo ، 412 کیلومتر بوده و در مدل Turbo S ، 450 کیلومتر است و سقف سرعت هر دو مدل 260 کیلومتر بر ساعت می باشد. شروع قیمت پورشه تایکان درمدل  Turbo ، 150 هزار دلار و در مدل Turbo S ، 185 هزار دلار می باشد. عرضه این خودرو از سال 2020 آغاز می شود.

 


منابع:

Porsche.com

Newsroom.porsche.com

Autocar.co.uk

Evo.co.uk

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.