وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / اونتادور SVJ: لامبورگینی 12 سیلندر برای پیست

اونتادور SVJ: لامبورگینی 12 سیلندر برای پیست

لامبورگینی اونتادور یک خودروی اسپرت موتور وسط می باشد که توسط کارخانه خودروسازی لامبورگینی تولید می شود. نام اونتادور طبق سنت این کمپانی با برداشت از اسم گاو جنگی، نام گزاری شده است. این خودرو طراحی شده است تا جای خودرو مورسیه لاگو (مدل پیشین در همین سری) را بگیرد و سری جدیدی در نسل خود نیز باشد. خودروی SVJ که به معنای (Super Veloce Jota) می باشد، یکی از مدل های اونتادور است که برای پیست مسابقه ساخته شده و تغییرات چشمگیری نسبت به مدل های اونتادور S و اونتادور SV دارد. لامبورگینی این مدل را برای اولین بار در سال 2018 در ساحل پبل واقع در کالیفرنیا برای همگان به معرض نمایش گذاشت. اونتادور SVJتوانسته است با بهبود بخشیدن سیستم آیرودینامیکی همراه با بازطراحی قسمت جلو، اسپیلر کناری بزرگتر، اسپیلر سبک و بزرگ تر در قسمت عقب و سیستم اگزوز سبک در شاسی فیبرکربن این خودرو به عملکردی فوقالعاده نیز دست یابد. همچنین این خودرو اولین خودروی ساخته شده ی لامبورگینی با موتور 12 سیلندر V شکل است که از سیستم آیرودینامیکی Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) بهره می برد.
 

 

اونتادور SVJ توانسته با زمان 6:44.97 در پیست معروف نوربرگرینگ رکورد جدیدی به ثبت برساند و از رقبای خود مانند پورشه 911 GT2 RS با زمان 6:47.3 و نیو EP9 با زمان 6:45.9 فاصله بگیرد. این بار موتور 12 سیلندر V شکل استفاده شده در سری مدل های اونتادور در دست تغییر قرار گرفته تا حداکثر توان 759 اسب بخار و 720 نیوتن متر گشتاور را در اختیار SVJ قرار دهد. اونتادور  SVJ به 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در مدت 8.6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. شرکت لامبورگینی تولید این مدل را به 900 عدد محدود کرده و قیمت پایه آن را 517 هزار دلار در نظر گرفته است. 

 


منابع:

Lamborghini.com

Motortrend.com

Lamborghinipalmbeach.com

Wikipedia.org

Ogaracoach.com

Blog.dupontregistry.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.