وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / مک لارن الوا: سوپرخودروی 1.7 میلیون دلاری بدون پنجره جلو!

مک لارن الوا: سوپرخودروی 1.7 میلیون دلاری بدون پنجره جلو!

شرکت مک لارن جدید ترین مدل از سری Ultimate خود را معرفی کرد. این خودرو الوا نام دارد و یک سوپر خودروی بدون سقف می باشد. طراحی و نام این خودرو الهام گرفته شده از مدل " McLaren-Elva M1A" در سال 1960 می باشد. این خودرو تازه وارد به این سری، نیروی چسبندگی کمتر ولی قدرت بیشتری نسبت به مدل سنا دارد و حتی شیشه جلو نیز ندارد! از بیرون ظاهر این خودرو بیشتر به ترکیبی از خودروی فراری مونزا اس پی 2 و مدل 720 اس مک لارن شباهت دارد. در این خودرو سقف و حتی شیشه ی جلو تعبیه نشده است (مگر اینکه به طور اختصاصی خواسته شود) اما مک لارن ادعا می کند که جریان باد مسافران را اذیت نخواهند کرد. الوا اولین خودرو ای است که از سیستم مدیریت هوای فعال " Active Air Management System [AAMS]" بهره می برد. این سیستم، هوای ورودی از دماغه خودرو را به دریچه هایی در جلوی خودرو انتقال داده و از بالای سر مسافران عبور می دهد.

 

 

این خودرو دارای موتور 8 سیلندر 4 لیتری V شکل می باشد که توان تولید 804 اسب بخار را دارد. همچنین این موتور در مدل های سنا و اسپیدتیل نیز استفاده شده و قدرتمندترین مدل V8  در میان آنها می باشد. الوا می تواند در زمان کمتر از 3 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر و در مدت 6.7 ثانیه به سرعت 124 کیلومتر بر ساعت برسد. شرکت مک لارن قصد دارد تا 399 نمونه از این خودرو را تولید کند که هر یک با قیمت پایه 1.6 میلیون دلار به فروش می رسد.

 


منابع:

Mclaren.com

Wikipedia.org

Topgear.com

Carmagazine.co.uk

Motor1.com

Digiato.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.