وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی اروپایی بلومبرگ، اثری از نورمن فاستر در لندن

دفتر مرکزی اروپایی بلومبرگ، اثری از نورمن فاستر در لندن

ساختمان دفتر مرکزی اروپایی Bloomberg، واقع در شهر لندن، توسط دفتر معماری Foster + Partners طراحی شده است. این بنا متشکل از دو ساختمان با مجموع مساحت 102000 مترمربع می باشد که در زمینی به مساحت 3.2 هکتار واقع شده و توسط پل هایی که بالای گذرگاه عابر پیاده قرار گرفته اند، به یکدیگر متصل شده و ساختاری واحد تشکیل داده اند. گذرگاه طاقی شکل این بنا امروزه با داشتن رستوران ها و کافی شاپ های مختلف در سطح خیابان، مسیر کلیدی برای گردش افراد در اطراف شهر می باشد. با قرار گیری سه میدان تفریحی (پلازا) در هر انتهای گذرگاه و مقابل ورودی بنا، فضاهای جدید شهری تعریف شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک فضای پَنتری (گنجه خوراکی) با ارتفاع دو برابر در طبقه ششم بنا طراحی شده که قلب ساختمان است و نمایانگر اهمیت ارتباط و همکاری در این شرکت می باشد. تمامی افراد از میان این فضای پویا عبور می کنند و به این ترتیب احتمال ملاقات های اتفاقی و گفتمان های غیر رسمی و دوستانه میان افراد افزایش می یابد. 

برای طراحی نمای برجسته ساختمان از قاب های ماسه سنگی و مجموعه ای از پره های برنزی در مقیاس بزرگ استفاده شده است که از کف تا سقف را سایه می اندازند. این پره ها سبب به وجود آمدن سلسله مراتب و ریتم بصری در نمای ساختمان شده و در عین حال به عنوان بخشی از سیستم تهویه طبیعی ساختمان عمل می کنند. 
 

 

 

 

 

در این پروژه، هنر نقش برجسته ای دارد. مجسمه ی آب کریستینا ایگلسیاس در سه بخش به نام "جریان های فراموش شده"، برای یادبود و ادای احترام به رودخانه باستانی والبروک طراحی شده که زمانی در این محوطه در جریان بوده است. با وجود این اثر هنری در هر انتهای گذرگاه طاقی شکل بلومبرگ، فضاهایی برای گردهم آمدن شکل گرفته است. 

 

 

 

 

پروژه دفتر مرکزی اروپایی بلومبرگ که به عنوان پایدارترین ساختمان اداری جهان شناخته شده است، در سال 2018 برنده جایزه RIBA Stirling گردید. این جایزه سالانه به بهترین معماری جدید بریتانیا تعلق می گیرد. 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.