وبلاگ / طرح های معماری / موزه لوور ابوظبی، ایالات متحده عربی

موزه لوور ابوظبی، ایالات متحده عربی

"موزه لوور ابوظبی" مایل است با ترکیب نور و سایه، پژواک و سکوت محیطی دعوت کننده و خوشایند خلق نماید. این موزه، یک مقصد نهایی در طی گشت و گذار شهری، باغی در کنار دریا و سرپناهی از نور در طی روز و عصر است. در عین حال جنبه زیبایی شناختی آن، همسو با نقشش به عنوان بستری برای محافظت از ارزشمندترین آثار هنری می باشد. 

 

 

 

 

 

ژان نوول، آرشیتکت برنده جایزه پریتزکر، موزه لوور ابوظبی را با الهام از فرهنگِ معماری سنتی عربی طراحی کرده است. کانسپت مهندسی پیچیده این موزه، آن را به یکی از خلاقانه ترین و چالش برانگیزترین پروژه های موزه که تا کنون ساخته شده، تبدیل کرده است. در مجموع، 55 ساختمان مجزا و 23 گالری اجزای تشکیل دهنده این "شهر موزه" هستند.  

 

 

 

 

 

 

 

یک گنبد بزرگ به قطر 180 متر، بخش اعظم این شهر موزه را دربرمی گیرد که از دریا، مناطق اطراف و شهر ابوظبی قابل رویت است. چهارچوب آن متشکل از 10000 عنصر سازه ای است که به صورت 85 قطعه بسیار بزرگ در آمده که از پیش روی هم نصب شده اند و وزن هرکدام به 50 تن می رسد. این گنبد بر روی تنها 4 ستونِ ثابت بنا شده است که به فاصله 110 متری از یکدیگر قرار دارند. این پایه ها در بنای موزه پنهان شده اند و این حس را ایجاد می کنند که گنبد شناور است. در روز، گنبد در آفتاب ابوظبی می درخشد و در شب این منظره همچون یک آبادی به زیر گنبدی ستاره دار به نظر می رسد. 

 

 

 

 

 

 

"موزه لوور ابوظبی" برنده سه جایزه بین المللی شده است: جایزه Identity Design Award در بخش "پروژه های آینده" در سال 2015، جایزه European Steel Design Award در سال 2017 و جایزه Identity Design Award در بخش "برجسته ترین پروژه ایالات متحده عربی" در سال 2017. 

 

 

 

 


منابع:

www.jeannouvel.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.