وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / مرتفع ترین آبشار جهان، ونزوئلا

مرتفع ترین آبشار جهان، ونزوئلا

"آبشار آنجل" با ارتفاع 979 متر و ریزشگاهی به طول 807 متر، مرتفع ترین آبشار پیوسته در جهان است که تا اواسط قرن بیستم میلادی برای جهان ناشناخته بود. این آبشار به یاد جیمی آنجل، هوانورد آمریکایی که در سال 1933 میلادی (1312 شمسی) اولین کسی بود که بر فراز این آبشار پرواز کرد، "آنجل" نامیده شد. آبشار آنجل (با نام محلی کِرِپاکوپای مِرو) یکی از شگفتی های طبیعی دنیا است که یکی از برترین جاذبه های گردشگری کشور ونزوئلا نیز محسوب می گردد. پهنای پایه و اساس آبشار 152 متر است که در مجموع  15 برابر بلندتر از آبشار نیاگارای آمریکا می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

آبشار آنجل در منطقه گرَن سابانای کشور ونزوئلا واقع شده است. پیرامون این منطقه پوشیده از زمین های سبز و چمنزار است، در حالی که در دل منطقه گرن سابانا، جنگلی متراکم و پوشیده از گیاهان مشاهده می شود. این بخش از جهان به دلیل داشتن کوه های فراوانی با قله های صاف و دامنه هایی عمودی مورد توجه است. آبشار از حاشیه کوه Auyán-tepui (به معنای کوه شیاطین) واقع در پارک ملی کانایما سرازیر می شود. پارک ملی کانایما، با داشتن تنوع زیبا و چشمگیری از حیات وحش گرمسیری، دروازه ورود به آبشار آنجل است. 

 

 

 

 

 

دسترسی به این منطقه که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، تنها از راه هوایی ممکن است. مسافران بر فراز راه های باریک میان جنگل های متراکم و پوشیده از درختان (که اکثر آن ها دست نخورده هستند) و همچنین کوه های باستانی و رودخانه های خروشان بسیاری پرواز می کنند. این منطقه دارای آب و هوای گرمسیری همراه با بارانهای طوفانی است. 

 

 


منابع:

www.beautifulworld.com

www.newworldencyclopedia.org

www.en.wikipedia.org

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.