وبلاگ / طرح های معماری / موزه تاریخ طبیعی چِنگدو، چین

موزه تاریخ طبیعی چِنگدو، چین

طرح دفتر معماری Pelli Clarke Pelli Architects به عنوان برنده مسابقه بین المللی طراحی "موزه تاریخ طبیعی چِنگدو" انتخاب شد. سایت پروژه در شهر چنگدو واقع شده است که شهری تاریخی با فرهنگ غنی در کشور چین می باشد. طرحِ ارائه شده متاثر از مناظر طبیعی پیرامون بنا می باشد؛ در طراحی فرم و شکل این بنا از اثر جابه جایی صفحات تکتونیکی زمین (پدیده ای در حوزه زمین شناسی) و در طراحی استخرها از سیستم آبیاری باستانی الهام گرفته شده است. 

 

 

 

 

این موزه به مساحت 62700 مترمربع، شامل نمایشگاه های خلاقانه و فضاهای آموزشی، نمایشگاه های دائمی، موقتی و تعاملی، فروشگاه هدایا، کافی شاپ، تعدادی سینما و فضاهای روباز خواهد بود. دهلیز مرکزی (آتریوم) فضایی بلند و وسیع دارد که نور طبیعی آن را پر کرده است. این دهلیز قلب تپنده ساختمان خواهد بود که پل های هوایی از میان آن عبور کرده و نمایشگاه ها و فضاهای عمومی کاربردی از جمله کافی شاپ و فروشگاه هدایا را به یکدیگر متصل می کند.

 

 

 

فضاهای آموزشی برای دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی و امکانات سایت بنا، در طبقه همکف و در طبقات پایین تر قرار دارند. برای پارکینگِ مجموعه فضایی در زیرِ زمین و با دسترسی مستقیم به ایستگاه متروی مجاور در نظر گرفته خواهد شد. با محوطه سازی، فضاهای روباز مجموعه برای عملکردهای فرهنگی و تجربه های تعاملی آماده خواهند شد. 

 

 

 

 

برای شهر چنگدو که در قطب اقتصادی مورد توجهی واقع شده و به عنوان مرکز کارآفرینی و دارای تکنولوژی های پیشرفته و جدید شناخته می شود، این موزه مکان فرهنگی مهمی خواهد بود. انتظار می رود ساخت "موزه تاریخ طبیعی چِنگدو" در سال 2021 به پایان رسد.  

 


منابع:

www.pcparch.com

www.archdaily.com

www.archibat.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.