وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع چند منظوره "اِلبفیل هارمونی"، آلمان

مجتمع چند منظوره "اِلبفیل هارمونی"، آلمان

"اِلبفیل هارمونی" توسط دفتر معماری Herzog & de Meuron طراحی شده است. این بنا در بندرگاه تاریخی Sandtorhafen که برای قرن ها بندرگاه قدیمی کاری در شهر هامبورگ بوده، قرار گرفته است. "اِلبفیل هارمونی" نمایی شیشه ای و بامی موجی شکل دارد که بر فراز ساختمان پیشین Kaispeicher (بزرگترین انبار هامبورگ بر روی آب) ساخته شده است. ساختمان Kaispeicher در سال 1875 میلادی (1254 شمسی) ساخته شد و در جنگ جهانی دوم خراب شده سپس بار دیگر ساخته شد و نامش به Kaispeicher تغییر یافت. استفاده از 1000 پنل پنجره منحنی، ساختمان جدید را که در بالای ساختمان قدیمی قرار دارد، به یک کریستال غول پیکر رنگین کمانی تبدیل می کند که با بازتاب آسمان، آب و شهر مدام تغییر شکل می یابد. "اِلبفیل هارمونی" نماد و نقطه عطفی برای شهر هامبورگ و همچون چراغِ نشانگر برای تمام آلمان می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 این مجموعه شامل یک تالار فیلارمونیک، یک سالن بزرگ موسیقی، چندین رستوران و بار، یک تراس پانوراما با چشم اندازی از هامبورگ و بندرگاه، واحدهای مسکونی، یک هتل و پارکینگ است. دو معماری مغایر و متناقض Kaispeicher و فیلارمونیک سبب ایجاد توالی های فضایی متنوع و هیجان انگیزی شده است؛ از یک سو حس اصیل و قدیمی ساختمان Kaispeicher که به واسطه ارتباطش با بندر مورد توجه است و از سویی دیگر دنیای مجلل و ظریف فیلارمونیک. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلارمونیک جدید، محلی فقط برای موسیقی نیست؛ این مجموعه کاملا مسکونی و فرهنگی است. سالن کنسرت به ظرفیت 2100 نفر و تالار بزرگ موسیقی به ظرفیت 550 نفر، در میان واحد های لوکس مسکونی و یک هتل پنج ستاره همراه با خدمات داخلی (از جمله رستوران ها، مرکز سلامت و تناسب اندام، امکاناتی برای برگزاری کنفرانس) جای گرفته اند. مجموعه اِلبفیل هارمونی پذیرای تک نوازان و ارکسترها از سراسر جهان می باشد. همچنین جشنواره های نوآورانه، قالب های آزمایشی و مجموعه کنسرت های خارج از برنامه های موسیقی کلاسیک سنتی نیز در این مجموعه برگزار خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.herzogdemeuron.com

www.elbphilharmonie.de

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.