وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / اس اس سی تواتارا: هایپر خودروی 1750 اسبی با سرعتی بیش از 480 کیلومتر

اس اس سی تواتارا: هایپر خودروی 1750 اسبی با سرعتی بیش از 480 کیلومتر

اس‌اس‌سی نورث آمریکا (SSC North America) که سابقاً با نام شلبی سوپر کارز (Shelby SuperCars) شناخته می شد، نام یک شرکت سازنده خودروهای سوپر اسپرت آمریکایی است که در سال 1378 تاسیس شده است. در 22 شهریور سال 1386 خودرو التیمیت ارو (Ultimate Aero) توانست با رسیدن به میانگین سرعت 409.8 کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت، لقب سریع ترین خودروی جهان را توسط گینس کسب کند. شرکت اس اس سی در سال 1390 کار خود را بر روی مدل جایگزین التیمت ارو شروع کرد. این خودرو که تواتارا نام دارد به صورت مدل مفهومی در سال 1390 در رویداد ” Concours d'Elegance" که در ساحل Pebble برگزار شد، معرفی گردید. هفت سال بعد از معرفی نسخه مفهومی در تاریخ مرداد 1397 مدل تولیدی به نمایش همگان درآمد. اس‌اس‌سی تواتارا قصد دارد رکورد 480 کیلومتر بر ساعت را به خود اختصاص دهد و حتی در آینده رکورد سرعت بیش تری را ثبت نماید.

 

 

در شاسی و همچنین قسمت های خارجی تواتارا از فیبرن کربن استفاده شده و البته در قسمت های دیگر این خودرو نیز فیبر کربن به کار رفته است. " Jason Castriota" که سابقا برای فراری و مازراتی مدل هایی را طراحی کرده بود، در طراحی و آیرودینامیک این هایپر خودرو با اس اس سی همکاری داشته است. درهای عمودی این خودرو با یک دکمه بالا می رود و به صورت هیدرولیکی عمل می کند. طراحی آنها نیز مانند اجزای دیگر خودرو تهاجمی می باشد. اس‌اس‌سی تواتارا دارای پیشرانه ی 8 سیلندر 5.9 لیتری به همراه تویین توربو می باشد که در ساخت آن با " Nelson Racing Engines" همكاری شده است. این پیشرانه با بنزین E85 (بنزین مسابقه ای) قدرت 1750 اسب بخار را تولید کرده و با بنزین 91 اکتان (بنزین معمولی) نیز 1350 اسب بخار تولید می کند. این پیشرانه توسط جعبه دنده نیمه اتوماتیک 7 دنده قدرت را به چرخ های عقب انتقال می دهد. SSC North America تولید تواتارا را به 100 عدد محدود کرده و هر یک با قیمت پایه 1.3 تا 1.9 میلیون دلار عرضه می شوند. 

 


منابع:

Sscnorthamerica.com

Wikipedia.org

Slashgear.com

Thedrive.com

Motor1.com/ssc-tuatara-acceleration-video

Motor1.com/news/2020-scc-tuatara-hypercar-debuts

Motor1.com/first-ssc-tuatara-production-car-monterey-car-week

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.