وبلاگ / طرح های معماری / طرح جامع آماراواتی در هند، اثری از نورمن فاستر

طرح جامع آماراواتی در هند، اثری از نورمن فاستر

دفتر معماری Foster + Partners به عنوان برنده مسابقه بین المللی برای طراحی پایتخت جدید ایالت آندرا پرادش (در جنوب شرقی هند) انتخاب شد. فاستر و شرکا طرح جامعی را طراحی کرده‌اند که مرکز اصلی شهری به وسعت ۲۱۷ کیلومتر مربع را تشکیل می‌دهد. این پروژه شامل طراحی تعداد زیادی ساختمان دبیرخانه و دو ساختمان کلیدی "مجلس قانون گذاری" و "مجتمع دیوان عالی" می باشد.

"طرح جامع آماراواتی"، واقع در سواحل رودخانه کریشنا، به لحاظ استراتژیکی این موقعیت را دارد تا از وفور آب شیرین بهره مند شود (حداقل 60% از مساحت منطقه را آب و فضای سبز دربرگرفته است) و پس از ساخت یکی از پایدارترین مناطق جهان گردد. این شهر مطابق با آخرین تکنولوژی های در حال توسعه در هند از جمله تکنولوژی فوتوولتائیک و بالاترین استانداردهای پایداری در جهان طراحی شده است. استراتژی حمل و نقل شامل وسیله های نقلیه برقی، تاکسی های آبی (حرکت در آب) و مسیرهای اختصاصی دوچرخه همراه با خیابان ها و میادین با سایبان برای تشویق افراد به پیاده روی در شهر می باشد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

"ساختمان قانون گذاری مجلس" در میان یک دریاچه بزرگ آب شیرین قرار گرفته و ساختمان های فرهنگی و دبیرخانه در اطراف آن واقع شده اند. تالار مجلس و سالن شورا به ترتیب در ضلع های جنوب غربی و شمال شرقی و دفاتر اداری در شمال غربی مجموعه قرار دارند. یک سطح شیب دار مارپیچ، افراد را به سمت موزه فرهنگی و گالری تماشا هدایت می کند. این ساختمان به وسیله یک سقف مخروطی به ارتفاع 250 متر همراه با سایبان معلق بزرگی پوشانده شده که علاوه بر ایجاد سایه، سبب وزش نسیم خنک به داخل ساختمان می گردد. "ساختمان دیوان عالی" در خارج از محور مرکزی قرار گرفته است. فرم سقف پلکانی آن برگرفته از اِستوپای باستانی هند می باشد. حالت آویزان و معلق سقف علاوه بر ایجاد سایه، امکان تهویه طبیعی را برای ساختمان فراهم می کند. این ساختمان دارای یک حیاط و یک بام سبز است که فضای سبز را به فضاهای داخلی می کشاند.

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.