وبلاگ / طرح های معماری / رافلز سیتی چونگ کینگ، چین

رافلز سیتی چونگ کینگ، چین

"چونگ کینگ رافلز سیتی" که در محل تلاقی دو رودخانه مهم چین واقع شده، با طراحی خود یادآور نقش تاریخی سایت پروژه به عنوان دروازه امپراتوری شهر و جایگاه تجارت دریایی آن منطقه می باشد و به نماد جدیدی برای شهر تبدیل شده است. این طرح توسعه با مساحت 1127000 مترمربع، سبب احیای مناطق ساحلی اطرافش شده است. این مجموعه در دل شهری قرار گرفته که از جمله شهرهای با سرعت رشد بالا در جهان است و تعداد محدودی پارک عمومی دارد. این طرح توسعه بیش از 30000 مترمربع فضای عمومی از قبیل فضاهای باز و فضاهای گردهمایی جمعی فراهم می کند. "چونگ کینگ رافلز سیتی" در آگوست سال 2020 (مرداد ماه سال 1399) افتتاح گردید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

"چونگ کینگ رافلز سیتی" که توسط Moshe Safdie طراحی شده، مجموعه ای از امکانات و کاربری های مختلف از قبیل اداری، مسکونی، هتل، هتل آپارتمان های اقامتی، خرده فروشی و امکانات تفریحی را در بر می گیرد. این مجموعه در کل از هشت برج تشکیل شده که ارتفاع شش برج جنوبی آن 250 متر و دو برج شمالی آن 350 متر می باشد. پنج مورد از برج ها مختص کاربری مسکونی هستند و دومین برج 350 متری تا طبقه ای که پل آسمانی به طول 300 متر قرار گرفته، فضای اداری دارد. سایر برج ها یکی مختص اداری و دیگری برجی با کاربری های مختلف شامل اداری و هتل آپارتمان های اقامتی می باشند.

 

 

 

 

 

 

"کریستال" در ارتفاع 250 متری، یک آسمان خراش افقی کاملا برنامه ریزی شده است که دربرگیرنده بالغ بر 10000 مترمربع فضای رفاهی می باشد. "کریستال" توسط یک قاب سازه ای به شکل ساز کنسرتینا همراه با مجموعه ای از دیوارهای شیشه ای متشکل از 3000 قطعه شیشه و 5000 پانل آلومینیومی محصور شده و دارای امکانات رفاهی و باغ هایی است که در تمام طول سال برای بازدیدکنندگان باز است. کریستال به طول 300 متر شامل امکاناتی از جمله چندین فضای غذاخوری، بار و فضاهای مخصوص برگزاری مراسم می باشد؛ لابی هتل و یک کلوپ مخصوص ساکنین با استخری به طول 50 متر و چشم اندازی تا بی نهایت. 

 

 

 

 

 

 

 

 

استودیو CL3 فضاهای داخلی پنج مورد از برج ها از جمله فضاهای اصلی هتل و همچنین لابی مسکونی و فضاهای مشترک را طراحی کرده است. این استودیو برای طراحی داخلی اتاق های هتل از چوب کمرنگ در ترکیب با رنگ های بژ و کرم و دیوارهایی خمیده ملایم استفاده کرده است. الهام از فضای فوق العاده لوکس کشتی های قایقرانی معاصر در تمامی ابعاد محیط، مبلمان، پوشش های نهایی و اتاق های مهمان منعکس شده است. سالن پذیرش بزرگ چونگ کینگ رافلز سیتی در طبقه 42 و در پل آسمان واقع شده و با داشتن میز پذیرش به شکل بدنه کشتی همراه با نورپردازی به همان شکل، به کانسپت قایقرانی اشاره دارد.

 

 

 

 


منابع:

www.safdiearchitects.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.