وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع Merdeka PNB 118، واقع در کوالالامپور

مجتمع Merdeka PNB 118، واقع در کوالالامپور

Merdeka 118 یک مجتمع چند منظوره است که در 19 هکتار زمین در حال ساخت می باشد. ساخت این پروژه در سه مرحله انجام خواهد شد. Merdeka دارای مساحت ناخالص حدود 292000 متر مربع می باشد. این برج با یک هندسه پیچیده و با کاربری اداری و هتل دارای 118 طبقه است و مقر اصلی یکی از شرکت های برتر سرمایه گذاری در مالزی به نام Permodalan Nasional Berhad (PNB) خواهد بود. این ساختمان با ارتفاع بیش از 635 متر، بلندترین ساختمان در مالزی خواهد بود و همچنین در میان ده بلندترین ساختمانهای جهان قرار خواهد گرفت. Merdeka 118 دارای 83 طبقه فضای اداری خواهد بود، در حالی که هتل لوکس Pak Hyatt در طبقات بالایی برج قرار گرفته و دارای حدود 250 اتاق و سوئیت می باشد، و به گونه ای طراحی شده اند که بهترین ویو را به خط آسمان و چشم اندازهای بی نظیر شهر داشته باشند. این هتل تقریباً 1850 متر مربع فضا برای جلسات و کنفرانس ها و رویدادها اختصاص داده است.

 

 

 

 

Merdeka توسط گروه معماری RSP Architects Planners & Engineers طراحی شده است. نماها و حجم این برج به شکل الماس طراحی شده اند تا بیانگر تفاوت مردمان مالایی باشد. المان قرار گرفته بر روی این ساختمان شیشه ای - فولادی به دست بلند شده تونکا عبدالرحمن هنگام استقلال مالایا تشبیه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

Merdeka 118 یک برنامه زیست محیطی دقیق را دنبال می کند و به دنبال دریافت گواهینامه پایداری Triple Platinum تحت برنامه LEED USGBC، دریافت شاخص ساختمان سبز مالزی و همچنین برنامه GreenRE مالزی می باشد. ساخت این مجموعه در سال 2014 آغاز شده است و انتظار می رود در سال 2021 به پایان برسد.

 

 

 

 

 


منابع:

www.merdeka118.com

ww.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.