وبلاگ / طرح های معماری / سنترال پارک شهر هوشی مین، ویتنام

سنترال پارک شهر هوشی مین، ویتنام

طرح استودیو های معماری LAVA و ASPECT در مسابقه بین المللی طراحی "سنترال پارک" به مساحت 16 هکتار در شهر هوشی مین (واقع در کشور ویتنام) به عنوان برنده انتخاب شد. ساخت این پارک در سال 2020 آغاز می گردد. در مرکزیت این طرح جامع که شمایلی صمیمیانه و غیر رسمی دارد، مجموعه ای از پیاده رو ها و رمپ های مرتفع و مواج قرار دارد. این مسیرها مکان خطوط راه آهن در هم تنیده ای را که زمانی در قرن نوزدهم در این سایت قرار داشتند، تکرار می کنند. این منطقه همیشه محل حمل و نقل بوده و اولین ایستگاه قطار در جنوب شرقی آسیا را داشته است. طرح ارائه شده، هم به این تاریخچه و هم به جا به جایی های آینده اشاره دارد که قرار است به زودی اولین ایستگاه مترو ویتنام در زیر این مکان افتتاح گردد. 

 

 

 

 

 

این طرح به صورت لایه لایه مجموعه ای از فضاها، مکان ها و تجربیات را درهم می آمیزد. استودیوهای LAVA و Aspect در طرح خود یک سری گودال باغچه های پله ای (که در میان رمپ ها پراکنده شده اند) جای داده اند که این گودال ها ترکیبی از فضاهای اجرا و بازی را ارئه می دهند تا این پارک به یک مقصد گردشگری شبانه روزی تبدیل گردد. در میان فضاهای موجود، می توان به یک باغ مجسمه، یک گالری هنری در فضای باز، آب نماها، بخش های ورزشی، زمین های بازی و غرفه های موسیقی اشاره نمود. این پارک که محلی ها آن را به نام "پارک 23 سپتامبر" می شناسند، همچنین میزبان برگزاری جشنواره های مهم بهاری سالانه می باشد. 

 

 

 

 

این طرح جامع با داشتن سه نوع درخت مصنوعی تکمیل می شود که سایبان، آب و انرژی شهر را فراهم می کنند. "درختان تصفیه آب" آب باران را جمع آوری می کنند تا بازیافت شده و برای مصارف آبیاری، چشمه های آب و شیرهای آتش نشانی استفاده گردد. "درختان تهویه" سبب کاهش گرما شده و هوای تازه تولید می کنند. "درختان خورشیدی" دارای صفحات خورشیدی زاویه دار برای بهینه سازی تابش و دخیره انرژی و برای صفحات نمایش اطلاعات، اسکله های شارژ و رهیاب های وای فای استفاده می شوند. 

 

 

 

 

پروژه سنترال پارک برنده جوایزه متعددی از جمله جایزه های NY Design و Sydney در سال 2019، جایزه "پروژه آینده سال" در Ashui Awards ویتنام در سال 2019 و جایزه GOV Design Awards در سال 2020 شده است. 

 

 

 


منابع:

www.l-a-v-a.net

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.