وبلاگ / طرح های معماری / برج اِوُلوشن، روسیه

برج اِوُلوشن، روسیه

"برج اِولوشن"، که توسط RMJM و Philipp Nikandrov طراحی شده، در مرکز تجارت جهانی مسکو واقع شده است. طرح آن مشابه شکل مارپیچی دوتایی DNA می باشد. به همین دلیل فرم ساختمان منعکس کننده دو نوار است که به دور یکدیگر پیچیده اند و نمادی از پیوند متقابل افراد، نسل ها و خانواده ها است. برج اولوشن مارپیچی با ارتفاع 246 متر، در زمینی به مساحت 2.5 هکتار قرار گرفته که 2 هکتار از آن یک میدان تفریحی شهری محسوب میشود که به صورت تراس هایی سبز می باشد. 

 

 

 

این برج 52 طبقه دارد که هر طبقه 3 درجه می چرخد و چرخش کلی برج به 156 درجه در جهت عقربه های ساعت می رسد. نمای برج بزرگترین "شیشه خمیده سرد" ابتکاری در جهان را دارد و انعکاس شناور و یکپارچه ای را به وجود می آورد که تصویر پانورامایی معکوس از شهر مسکو با 90 درجه چرخش ارائه می دهد. پروژه برج اولوشن بسیار پیچیده بود که به لطف دانش فنی آن و با ارئه راه حل جهانی "نورپردازی پویا" (که هم برای فضاهای خارجی و هم برای دفاتر داخلی مورد استفاده قرار گرفت) با موفقیت به پایان رسید. برجسته ترین ویژگی برج، نمای نمایشی و رسانه ای آن است که گفته می شود بزرگترین نوع آن در آسیا می باشد. 

 

 

 

 

این برج پیچشی دارای تقریبا 85000 مترمربع امکانات خرده فروشی و تفریحی و 85000 مترمربع با کاربری های عمومی و دفاتر اداری درجه یک و همچنین پارکینگ با مساحت بیش از 36000 مترمربع می باشد. "کرون" (تاج) که از دو طاق پیچ خورده تشکیل شده، در بالاترین قسمت برج، هلی پد (فضای فرود هلیکوپتر) و در سقف طبقات 51 و 52، عرشه های روباز تماشا را با بهترین نمای پانوراما از شهر مسکو ارائه می دهد. 

 

 

 

 

 

برج اولوشن در مسابقه Emporis Skyscraper Award 2015 عنوان رتبه دوم را به عنوان بهترین آسمان خراش جهان کسب نمود. نامزد دریافت جایزه 2016 MIPIM Awards شد. علاوه بر این، به عنوان بهترین ساختمان اداری مسکو در سال 2015 انتخاب شد، جایزه بزرگ و ملی 2015 Glass in Architecture Competition (مسابقه شیشه در معماری) را دریافت کرد و در مسابقه 2015 National NOPRIZ Awards برنده رتبه اول شد.

 

 

 


منابع:

www.philippnikandrov.com

www.archello.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.