وبلاگ / طرح های معماری / بهترین غرفه های اکسپو دبی 2020

بهترین غرفه های اکسپو دبی 2020

نمایشگاه جهانی اکسپو هر پنج سال برگزار می گردد و شش ماه به طول می انجامد. این نمایشگاه به عنوان مقصد جهانی برای میلیون ها نفر جهت به اشتراک گذاری ایده ها، نمایش نوآوری ها، تشویق به همکاری و تجلیل از نبوغ بشر ایجاد شده است. برپایی اکسپو دبی 2020 که در مکانی بین دبی و ابوظبی در امارات متحده عربی واقع شده، پس از رای گیری Bureau International des Expositions  (نهادی که مسئول نظارت و اعطای جایزه به اکسپوهای جهانی است) به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در سال 2021 برپا خواهد شد. این نمایشگاه از 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 (از 9 مهر 1400 تا 11 فروردین 1401) برگزار می گردد اما همچنان نام اکسپو دبی 2020 را حفظ می کند. 

 

 

در مرکز سایت 438 هکتاری آن که توسط دفتر معماری آمریکایی HOK طراحی شده، ساختمان کروی "اَلوصل" (به معنی اتصال) قرار گرفته است. موضوع اصلی نمایشگاه "اتصال ذهن ها، ساختن آینده" می باشد و در عین حال مناطقی از این سایت وسیع به سه زیر مجموعه با موضوعات "فرصت، پویایی، پایداری" اختصاص یافته است. غرفه های اختصاصی این سه زیر مجموعه، توسط دفتر معماری نورمن فاستر، دفتر معماری BIG و Grimshaw طراحی شده اند. در این نمایشگاه علاوه بر غرفه های اصلی موضوعی، 192 غرفه ملی نیز برپا خواهد شد. هر یک از سه ورودی اصلی سایت با یک دروازه به بلندی 21 متر تشخص یافته اند که توسط آصف خان (آرشیتکت بریتانیایی) طراحی شده است.

 

 

بهترین غرفه ها

 

"غرفه امارات متحده عربی" اثری از سانتیاگو کالاتراوا

غرفه ملی امارات متحده عربی که توسط آرشیتکت اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده، بال های شاهین در حال پرواز را تداعی می کند. طرح ارائه شده، یک غرفه به مساحت 15000 مترمربع همراه با فضاهای نمایشگاهی، سالن اجتماعات، مراکز فروش مواد غذایی و نوشیدنی و سالن های VIP می باشد. غرفه امارات متحده عربی چهار طبقه دارد که شامل یک سالن پذیرایی به مساحت 1717 مترمربع در طبقه بالا است. یک نیم طبقه به مساحت 588 مترمربع با کاربری پشتیبانی دارد و در دو طبقه باقی مانده 12000 مترمربع فضای نمایشگاهی قرار دارند.

 

 

 



"غرفه پویایی" اثری از نورمن فاستر و شرکا

دفتر معماری نورمن فاستر برنده مسابقه طراحی "غرفه پویایی" شد. این غرفه که در یک میدان اختصاصی نزدیک ورودی جنوبی سایت واقع شده، به شکل یک شبدر سه برگ و برای نمایش نوآوری های تکنولوژی مرتبط با پویایی و حرکت طراحی شده است. این غرفه شامل یک مسیر روباز 340 متری برای بازدیدکنندگان به منظور مشاهده وسایل نقلیه در حال کار و یک سکوی بلند برای ارائه ها و اجراهای بزرگ مقیاس می باشد. بخش کاسه ای شکل غرفه، یک سالن امفی تئاتر است که می تواند به راحتی 500 نفر را در خود جای دهد و مکانی ایده آل برای استراحت و تکمیل سفر بازدیدکنندگان باشد. این ساختمان به گونه ای طراحی شده که مرتبه LEED Gold را دریافت نماید و به عنوان بخشی از یک میراث پهناور، بار دیگر با کاربری ساختمان اداری با کیفیت بالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 



"غرفه پایداری" اثری از Grimshaw

غرفه پایداری که توسط Grimshaw طراحی شده، به دنبال روشن سازی نبوغ و امکانات معماری است زیرا که جامعه به دنبال استراتژی های هوشمند برای زندگی پایدار در آینده می باشد. با الهام از فرآیندهای طبیعی پیچیده مانند فوتوسنتز، فرم پویای غرفه در خدمت عملکرد آن است؛ انرژی مورد نیاز را از نور خورشید و آب شیرین را از رطوبت هوا می گیرد. باغ های اطراف غرفه زمینه لازم برای برپایی نمایشگاه در داخل را فراهم می کنند و فضاهایی برای گردهمایی ایجاد می کند تا ضمن فراهم سازی شرایط مناسب برای خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، جمعیت را مدیریت و توزیع نماید. 

 

 

 

 



"غرفه فرصت" اثری از دفتر معماری BIG

دفتر معماری BIG غرفه "فرصت" را به عنوان یکی از لنگرگاه های اصلی در سایت اکسپو 2020 طراحی کرده است. ساختار پیچشی ارائه شده توسط BIG، از شرایط بوم شناختی و چالش برانگیز منطقه به عنوان منبعی برای سازمان دهی و شکل گیری غرفه فرصت استفاده خواهد کرد. بازدیدکنندگان به منظور گردهمایی های عمومی به میدانی هدایت می شوند که دارای تهویه مناسب و سایه است و منطقه سبز موجود در میانه میدان، فضاهای خصوصی و صمیمی بیشتری را برای گفتمان و تفکر ارائه می کند. به عنوان فضایی که می توان از آن برای رویدادهای بزرگ و کوچک، عمومی و خصوصی استفاده کرد، میدان و منطقه سبز در کنار هم نمادی از فرصت ذاتی اکسپو در گردهم آوردن افراد برای اتصال ذهن ها و ساختن آینده می باشد.

 

 

 

 



"غرفه انگلستان" (غرفه شعر) اثری از Es Devlin OBE

خانم Es Devlin OBE، هنرمند و طراح برنده جایزه، قرار است غرفه انگلستان در اکسپو دبی 2020 را طراحی کند. این طرح با عنوان "غرفه شعر"، نمایانگر "تخصص پیشرو انگلیس در حوزه هوش مصنوعی و فضا" خواهد بود. غرفه شعر یک "پیام مُنور به فضا" خواهد داشت که برای آن از تک تک 25 میلیون بازدیدکننده دعوت به مشارکت کرده است. این ایده مستقیما برگرفته از یکی از آخرین پروژه های استیون هاوکینگ تحت عنوان "پیام دستیابی به موفقیت" است که در آن از مردم سراسر جهان دعوت شده بود به این موضوع فکر کنند که ما برای معرفی خود به عنوان یک سیاره چه پیامی را می توانیم ارسال کنیم. 

 

 

 



منابع:

www.dezeen.com

www.archdaily.com

www.fosterandpartners.com

www.grimshaw.global

www.calatrava.com

www.worldarchitecture.org

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.