وبلاگ / طرح های معماری / تالار کنسرت فیلارمونیک اِسفِرد لُفسک، روسیه

تالار کنسرت فیلارمونیک اِسفِرد لُفسک، روسیه

دفتر معماری زاها حدید برنده مسابقه طراحی "تالار کنسرت فیلارمونیک اِسفِرد لُفسک" در شهر یِکاترینبورگ روسیه شده است. یِکاترینبورگ سومین شهر مهم اقتصادی روسیه می باشد. این شهر با ایجاد یک سنت موسیقیایی غنی، به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری شهرت یافته است. دفتر معماری زاها حدید در طراحی خانه جدید "ارکستر فیلارمونیک اورال"، با منعکس کردن جنبه های فیزیکی امواج صوتی، یک سالن الهام بخش برای رو به رویی با برنامه های رو به رشد ارکستر و یک پلازای عمومی جدید برای تمامی شهروندان ایجاد کردند. 

 

 

ساختمان جدید در فضای خالی میان ساختمان فیلارمونیک اِسفِرد لُفسک فعلی (که قدمت آن به سال 1936 میلادی برمی گردد) و باغ های وِینر قرار خواهد گرفت. بنای جدید نه تنها در رقابت با این بناهای تاریخی نیست بلکه مکمل مجموعه ای است که شامل حفظ و بازسازی تالار کنسرت کنونی به عنوان بخش جدایی ناپذیر از ساختار جدید با رده جهانی می باشد. این مجموعه یکی از نقاط کانونی زندگی فرهنگی شهر خواهد بود. این ساختار جدید همچنین به طور یکپارچه با چشم انداز طبیعی ادغام می شود؛ نمای شیشه ای شفاف آن چشم اندازی به باغ های نوسازی شده وِینر دارد که دارای یک آمفی تئاتر برای اجراهای فضای باز در فصل تابستان است.

 

 

 

 

طراحی تالار کنسرت فیلارمونیک جدید بر مبنای ویژگی تشدید صداهای موسیقی می باشد که بر روی یک سطح صاف پیوسته، ارتعاشات موجی شکل پدید می آورند. این طرح با بازنگری این خصوصیات فیزیکی آکوستیک، فضاهایی برای سالن اجتماعات تعریف می کند که در داخل فضای مسقف بنا معلق هستند. به نظر می رسد این فضاها بر فراز پلازای مدنی جدید که هم به عنوان لابی تالار کنسرت فیلارمونیک و هم به عنوان یک میدان شهری محصور عمل می کند، شناور هستند. 

 

 

 

 

 

دو تالار کنسرت در دل ساختار فلزی سقف بنا به حالت تعلیق در آمده که فرم ساختاری آن برگرفته از شکل امواج صوتی است. در مرکز اصلی این طرح یک تالار کنسرت 1600 نفره و یک سالن موسیقی 400 نفره با بالاترین استانداردهای آکوستیک قرار دارند. سالن اجتماعات بزرگ و سالن اجتماعات کوچک تر گرد هم آمده و یک توپوگرافی معکوس ایجاد می کنند. این بنا با داشتن نماهای شیشه ای بزرگ، ضمن افزایش ارتباط خود با بافت شهری پیرامون، مرز میان فضاهای داخلی و خارجی را نیز محو می کند.   

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.